Iako je hrvatsko tržište novih automobila daleko od oporavka, rast u odnosu na prethodnu godinu iznosi respektabilnih 30 odsto.
U prvih deset mjeseci ove godine u susjednoj Hrvatskoj prodato je 49.855 novih automobila, što je za 28,9 odsto više nego u istom periodu 2022. godine.
Volkswagen je ovdje prodao najviše novih automobila, pa sa 5.815 isporučenih jedinica drži 11,7 odsto hrvatskog tržišta. Međutim, Volkswagen već duže vrijeme ne može da proda više od 400 automobila mjesečno, piše Index.
Sa druge strane, Škoda bilježi konstantan rast, i bilježi najbolji mjesečni rezultat za oktobar sa 533 prodate jedinice. Češki proizvođač je ove godine prodao 5.612 automobila i drži preko 11 odsto tržišta. Renault je treći sa 5.426 prodatih jedinica i udjelom od 10,9 odsto, dok su Kia (3.607 prodatih jedinica) i Dacia (3.295 prodatih jedinica) izbili u prvih pet.
Poređenja radi, u Srbiji je, doduše u prvih devet mjeseci (prva tri kvartala ove godine), prema podacima Srpske asocijacije uvoznika vozila i dijelova prodato 19.183 nova automobila (uz rast od 6%), a procjenjuje se da će se 2023. godina završiti sa oko 25.500 novoregistrovanih putničkih vozila. U Srbiji je ubjedljivo najprodavanija Škoda (4.026), slijede Toyota (1.531), Hyundai (1.390), Volkswagen (1.321) i Dacia, među top-5, piše b92.net
Opet poređenja radi, u Bosni i Hercegovini je u prvih devet mjeseci 2023. prema podacima internet portala proauto.ba prodato 8,067 novih automobila. Što se tiče brendova u Bosni i Hercegovini je u prva tri kvartala najprodavanija Škoda (1.644), slijedi Volkswagen (993), Toyota (730), Hyundai (529).