Od 1980. do 2008. godine Yugo je proizveden u 794.428 primjeraka i iako je bio kilometrima daleko od pouzdanog i kvalitetnog automobila ipak je stekao kultni status među brojnim vozačima s ovih prostora. I ne samo na njima, već i puno šire, zahvaljujući činjenici da se Yugo prodavao od Grčke i Velike Britanije pa sve do Sjedinjenih Američkih Država.
Upravo su Amerikaci, koji su kupili 141.511 primjeraka Yuge (od sveukupno 256.691 izvezenih) najzaslužniji da se se Yugo proslavio u svijetu. Ali ne po dobrom…
Jer nesretni je Yugo na američkom tržištu prošao put od izvoznog čuda do potpunog kraha, iako najavljivan kao jugoslavenski, pa i američki posao stoljeća, jer je u Americi sredinom osamdesetih s cijenom od 3.990 dolara bio je najjeftiniji novi auto koji se tamo mogao kupiti.
No, Amerikanci su ubrzo počeli pričati da nikad prije nisu vidjeli tako loše sastavljen automobil s toliko zastarjelom tehnologijom, pa se Yugo na kraju američke epizode više nije čak ni prodavao, već prema legendi, poklanjao uz kupovinu Cadillacovih modela. Brzo je postao i dijelom popularne kulture - od njega su studenti izrađivali skulpture, nastupio je u brojnim filmovima, postao je predmetom brojnih viceva, vječni gost na raznim listama najgorih auta na svijetu, a o njemu su se pisale i knjige poput "Uspon i pad najgoreg auta na svijetu", američkog historičara Jasona Vuica.
No, u početku je sve djelovalo blistavo: najzaslužniji za uvoz Yuge u Ameriku bio je poduzetnik Malcolm Bricklin, koji je već šezdesetih u SAD doveo i Subaru. U iznimno agresivnoj marketinškoj kampanji Bricklin je Yugu prikazao kao neviđeno čudo, pravu senzaciju od automobila dostupnu za male novce, pa su ga Amerikanci naručivali čak i na neviđeno (samo prvog dana prodano je 1.050 primjeraka!).
Bricklinov čovjek od najvećeg povjerenja bio je poduzetnik Jonas Halperin, prijatelj i miljenik slavnih glumaca poput James Deana, Clint Eastwooda, Paul Newmana…, a upravo je u njemu Bricklin vidio čovjeka koji će razbiti barijeru i Amerikancima 'prodati' priču o Yugu.
Davne 1985. godine, na put u tadašnju Jugoslaviju Halperin je poveo svog 15-godišnjeg sina Dana koji je cijelu avanturu 'Yugo ide u Ameriku' ovjekovječio fotoaparatom.
Prije nekoliko dana, 36 godina od proputovanja Jugoslavijom Dan Halperin prvi je puta javno objavio svoje fotografije. Ekskluzivan materijal ustupljen je portalu Motor1.com, a na njemu se vidi Zastavina tvornica, proizvodne trake, medijski ispraćaj i prijevoz Yuge vozom, ali i fotografije zagrebačkih policajaca i Dubrovnika…