Početkom marta, gomila korisnika Facebooka dobila je tajanstveni e-mail nalik neželjenoj pošti pod naslovom "Vaš račun zahtijeva naprednu sigurnost Facebook Protecta" u kojoj im se objašnjava da moraju uključiti značajku Facebook Protect (što su mogli učiniti pritiskom na poveznicu u e-mailu) do određenog datuma, inače će im se zaključati korisnički račun.
Riječ je, prema Facebooku, o "sigurnosnom programu za grupe ljudi za koje je vjerovatnije da će biti na meti zlonamjernih hakera, kao što su branitelji ljudskih prava, novinari i državni dužnosnici". Osmišljen je kako bi se takvi korisnički računi nadzirali zbog hakerskih prijetnji i bili zaštićeni provjerom dvofaktorske autentičnosti (2FA).
Nažalost, e-mail koji je Facebook poslao s adrese [email protected] nalikovao je prilično uobičajenom obliku neželjene pošte, pa je vjerovatno da su ga mnogi ljudi ignorirali.
To zapravo nije bila neželjena pošta. Bilo je stvarno. Prvi rok koji je pogodio mnoge ljude bio je četvrtak, 17. marta. I sada su njihovi Facebook računi zaključani i imaju problema s postupkom koji je Facebook ustanovio za vraćanje računa.
Oni koji nisu aktivirali Facebook Protect prije roka očito dobivaju poruku koja objašnjava zašto ne mogu ući na svoje korisničke račune i nudi im pomoć da ga uključe. Međutim, ne radi uvijek.
Također je bilo raznih pritužbi na Twitteru i drugim društvenim mrežama da se ljudima blokiraju njihovi računi čak i ako imaju odgovarajuće zaštitne mjere. Neki kažu da njihov tekstualni 2FA jednostavno ne radi.
Drugi su se požalili da nisu mogli proći proces aktivacije čak ni prije roka i stoga su njihovi računi zaključani.
Novinari The Vergea kontaktirali su kompaniju i pitali ih ima li kakvih prijedloga za one koji su blokirani, jer ne mogu pristupiti svojim Facebook računima.
Nathaniel Gleicher, voditelj sigurnosne politike u Meti, Facebookovoj matičnoj firmi, 18. marta je na Twitteru napisao da traži izolirane primjere u kojima bi ljudima trebala pomoć pri prijavi u program.