Britanski “What Car?” objavio je ljestvicu najpouzdanijih automobila. Podaci su potvrdili neke stereotipe, ali bilo je i iznenađenja.
Izvještaji o najpouzdanijim i najnepouzdanijim automobilima često koriste podatke (npr. iz obveznih tehničkih pregleda). Ovaj pristup daje vjerodostojnost, ali ograničava informacije o stvarnim kvarovima.
Britanci imaju drugačiji pristup. “What Car?” svake godine svojim korisnicima nudi sudjelovanje u anketi o stopama kvarova. U njemu sudionici istraživanja opisuju “avanture” sa svojim automobilima. Tako nastaje neobičan poredak.
U rubrici “What Car?” Uključeni su automobili stariji od 5 godina. U obzir se ne uzima samo činjenica nastanka kvara, već i trošak i vrijeme popravka, kao i je li automobil bio imobiliziran kao posljedica kvara. Na temelju tih podataka za svaki model kreira se postotni indeks pouzdanosti. Što mu je veća vrijednost, to bolje.
Sada “What Car?” objavljuje rezultate istraživanja najpouzdanijih marki. Evo rezultata:
- Lexus: 98,3 posto
- Toyota: 97,4 posto.
- Mini: 97,2 posto
- Suzuki: 96,9 posto.
- Mitsubishi: 96,2 proc.
- Honda: 95,9 proc.
- Hyundai: 94,3 posto.
- Kia: 93,8%.
- Volvo: 93,7 posto.
- Tesla: 93,6 proc.
- Dacia: 93,1 posto.
- BMW: 93,0 posto.
- Mazda: 92,8 proc.
- Citroen: 92,3 posto.
- Fiat: 92.0 proc.
- Škoda: 91,4 posto
- Ford: 91,4 proc.
- Seat: 90,9 proc.
- Nissan: 90,7 proc.
- Porsche: 90,7 posto.
Kao što možete primijetiti, najpouzdaniji su proizvođači iz Japana i Koreje. To je u skladu s općeprihvaćenim stajalištima vozača. Ipak, Dacia na 11. mjestu može biti iznenađenje. To nije samo europski brend, već i proračunski. Pored ovoga, uspio je prestići, primjerice, BMW.
Listu “What Car?” ne treba tretirati kao zabrinjavjuću. Čak i najbolja marka može imati model koji ne zadovoljava reputaciju proizvođača. S druge strane, marke koje se ne doživljavaju kao solidne mogu imati model koji nadmašuje svoje konkurente u pogledu pouzdanosti. Ipak, u svakoj statistici ima i malo istine.