Prodaja polovnih električnih vozila (EV) porasla je za više od 80% u tri mjeseca zaključno s junom, što ukazuje na sve veću potražnju za pristupačnijim automobilima s nultom i niskom emisijom. Više od 30.500 vozila na baterije promijenilo je vlasnika u drugom kvartalu ove godine, što je porast od 81,8% u odnosu na isti period prošle godine.
Ta je prodaja činila samo 1,7% ukupnog tržišta polovnih vozila, što, iako rekordno za sektor, pokazuje razmjere prilagodbe potrebne u voznom parku Velike Britanije prije zabrane novih vozila s motorom s unutrašnjim sagorijevanjem (ICE) 2030. godine, piše Sky.
Plug-in i hibridna vozila s niskim emisijama također postaju sve popularnija na tržištu polovnih vozila, s prodajom koja je porasla za 11%, odnosno 30%, prema podacima Društva proizvođača i trgovaca motorima (SMMT).
Tržišni udio benzinskih i dizelskih vozila pao je kao rezultat rasta prodaje električnih automobila, ali je još uvijek činio gotovo 95% od 1,8 miliona polovnih vozila prodanih u tromjesečju.
Poticanje tržišta polovnih vozila ključno je za povećanje dosega i pristupačnosti električnih vozila, koja su još uvijek znatno skuplja za kupnju od ICE modela.
Međutim, cijene polovnih električnih vozila pale su prošle godine, a podatkovna firma Cap hpi procjenjuje pad od 35% u 12 mjeseci.
Tržište električnih vozila brzo se proširilo posljednjih godina, s više od 260.000 novih električnih automobila registriranih prošle godine, u odnosu na 15.000 u 2018. No zabrinutost oko cijene, dometa vozila i otpornosti mreže za punjenje i električne mreže ostaje.
Zabrana novih benzinskih i dizelskih automobila politika je konzervativne vlade koju je Theresa May prva najavila 2017., kada je postavila rok do 2040. godine.
Četiri godine kasnije Boris Johnson pomaknuo ga je decenije unaprijed do 2030., a vlada je osigurala stotine miliona funti financiranja poreznih obveznika za podršku proizvodnji baterija za vozila u Nissanovoj tvornici u Sunderlandu, a nedavno oko 400 miliona funti vlasniku Jaguar Land Rovera Tati za podržati gigatvornicu u Bridgwateru, Somerset.
Međutim, ovo je pitanje dobilo političku težinu posljednjih sedmica jer su konzervativni zastupnici izrazili zabrinutost oko troška za potrošače, potkrijepljenu novinskim kampanjama u Sunu i Daily Mailu u prilog odgodi.
Downing Street je rekao da premijer ostaje predan zabrani 2030., unatoč smanjenju politike Net Zero jer je protivljenje proširenju londonske Zone ultra niskih emisija pomoglo konzervativcima da zadrže Uxbridge na dopunskim izborima prošlog mjeseca.
Prema programu, vlasnici vozila s niskim emisijama, uključujući mnoge benzinske i dizel modele, oslobođeni su dnevne naknade za vožnju u širem Londonu.
Primjedbe gradonačelniku Londona Sadiqu Khanu na proširenje sheme, koju je prvi predložio Johnson, pomogle su ograničiti zaokret za laburiste na samo 6%, što je omogućilo konzervativnom kandidatu da pobijedi s manje od 500 glasova.
Mike Hawes, izvršni direktor SMMT-a, rekao je: "Sjajno je vidjeti ponovno napunjen sektor novih automobila koji podržava potražnju za polovnim automobilima i, posebno, pomaže većem broju ljudi da sjednu za volan električnog vozila.
„Zadovoljenje nedvojbenog apetita za polovnim električnim vozilima ovisit će o održavanju živahnog tržišta novih automobila i o pružanju pristupačne, pouzdane infrastrukture za punjenje koja se pokreće pristupačnom, zelenom energijom.
"To će zauzvrat omogućiti većem broju ljudi da voze nultu vožnju po cijeni koja im odgovara, pomažući ubrzati postizanje naših ekoloških ciljeva."