Svi mi nakon položenog vozačkog ispita steknemo neke navike u vožnji. Neki od nas drže ruku na ručici mjenjača, neki kroz prozor, a neki i jedno i drugo. Donosimo savjete kako sačuvati vaš automobil, kako povećati vlastitu sigurnost u saobraćaju, a kako i uštedjeti koju kunu vozeći na ispravan način.
Odmaranje ruke na mjenjaču
Puno vozača odmara ruku držeći ju na ručici mjenjača tokom vožnje, a isto nije preporučljivo iz nekoliko razloga. Prvenstveno jer vam trebaju obje ruke na upravljaču, a sekundarno zbog toga što time prouzrokujete pritisak na samu ručicu mjenjača, koji sinkroni i zupčanici u mjenjačkoj kutiji baš i ne vole. Isti taj pritisak tijekom vremena uzrokuje probleme koji vas mogu skupo koštati.
Pola spremnika zimi
Po hladnom vremenu u spremniku goriva stvara se kondenzacija, a svi znamo da voda u gorivu i nije baš dobra za rad vašeg motora. Stoga, ako je vanjska temperatura oko nule, pobrinite se da imate barem pola spremnika goriva jer time sprečavate nakupljanje i kondenziranje vode na zidovima spremnika, a samim time čuvate vaš motor od “vode u gorivu”.
Konstantno kočenje
Ono što vas uče u autoškoli da konstantno pazite na promet i da unaprijed planirate ubrzavanje i zaustavljanje je sad primjenjivo. Dakle, svaki pritisak na papučicu kočnice je direktan udar na vaš novčanik i pretvaranje vašeg goriva u nepotrebnu toplinsku energiju na diskovima vašeg automobila. Što manje koristite kočnicu u vožnji, više ćete goriva uštedjeti, a samim time i kočione pločice.
Ignoriranje čudnih zvukova
Ukoliko ste jedan od onih vozača koji misle da pojačavanje muzike tokom vožnje rješava problem čudnih zvukova škripanja i/ili struganja koji dolaze iz ovjesa ili motora vašeg automobila – u krivu ste. Ignorirajući takve zvukove dovodite u potencijalnu opasnost sebe i ostale učesnike u saobraćaju jer svaki čudan zvuk koji vaš auto proizvede je samo upozorenje na predstojeći mogući kvar. Što duže ignorirate čudne zvukove, račun u servisu će biti skuplji.
Zanemarivanje ručne kočnice
Slažemo se, upotreba ručne kočnice nije baš najsretnije rješenje u zimskim uvjetima zbog potencijalnog smrzavanja iste. Ali, kad malo bolje pogledate, ako ostavite vozilo parkirano “u prvoj”, kompletna težina vašeg vozila pada na mjenjačku kutiju, te samim time oštećuje zupčanike u istoj, kao i klipove u samom motoru. Stoga, ako je vanjska temperatura veća od nule, nemojte zanemariti ručnu kočnicu pri parkiranju. “Getriba” će vam biti zahvalna.
Visoki stepeni obrtaja dok je motor hladan
Moderni motori ne zahtijevaju zagrijavanje kao što je to bio slučaj prije 30 ili više godina. Ali isto tako, za njihovo “zdravlje” nije preporučljivo voziti na visokim obrtajima dok temperatura vašeg motora ne dostigne radnu temperaturu. U hladnom režimu rada, preporučljivo je promijeniti stepen prijenosa u viši kad motor dosegne oko 2000 okretaja u minuti.
Kočenje nizbrdo
Ako živite u brdovitim krajevima, evo nekoliko savjeta za vas. Pri vožnji nizbrdo nikako ne koristite vožnju u “leru”, pritišćući kočnicu svaki put kad auto ubrza, nego odaberite prikladan stupanj prijenosa za vašu brzinu i “kočite” motorom. Samim time štedjet ćete gorivo jer moderni motori koriste inerciju i težinu vozila i pri vožnji nizbrdo ne troše gorivo, a isto tako produžit ćete vijek trajanja vaših kočionih diskova i pločica.