Iako su posljednjih nekoliko godina novi benzinski automobili prodavaniji od dizelskih, dizelaši su još mnogo traženiji kod uvoza rabljenih iz EU te konstantno povećavaju svoju prednost u brojnosti na cestama.
Ako vozite dizelski automobil koji je proizveden nakon 2009. godine kada je uvedena norma Euro V i time su bitno postrožene ekološke norme ispusta dušikovih oksida i sitnih čestica čađe, u automobilu na instrumentnoj ploči vam može zasvijetliti simbol koji označava problem s filterom krutih čestica (DPF filter).
Znate li kako taj simbol izgleda i šta trebate napraviti ako se upali ta lampica?
Do začepljenja filtera većinom dolazi zbog kratkih relacija vožnje, pogotovo zbog kreni-stani gradskog režima vožnje. Zbog toga je preporučljivo svima koji se s dizelskim automobilima voze većinom u gradskim uvjetima, da nakon određenog vremena najmanje 20-ak minuta propušu automobil na autocesti vožnjom brzinom 120 km/h.
I ako se lapica upalila, možete probati otići na autocestu i obilaznicu ispuhati filter. A ako to ne uspije morat ćete u servis na čišćenje i regeneraciju DPF filtera. Čišćenje DPF filtera je mnogo jeftinije od cijene novog filtera, pa ako se može popraviti, svakako je to isplativija varijanta.