Podaci o svakom korisniku interneta dijele se stotine puta svaki dan, dok kompanije licitiraju za reklamne pozicije na internetu, sugeriše nova studija Irskog vijeća za građanske slobode (ICCL).
Studija je pokazala je da se podaci prosječnog evropskog korisnika dijele 376 puta dnevno, a onog iz Sjedinjenih Američkih Država čak 747 puta.
Automatski postupci
Prihod od digitalnog oglašavanja, je ono što većinu internet usluga čini besplatnim za korištenje. A da bi kompanije znale kome da plasiraju određeni oglas, prikupljaju njihove podatke, prenosi B92.
Podaci se dijele između brokera koji djeluju u ime onih koji žele da postavljaju oglase, u stvarnom vremenu, dok se web stranica učitava ispred nekoga ko je posjećuje. Sami brendovi u reklamama nisu uključeni u taj proces.
Ti podaci sadrže informacije o uređaju na kojem se stranica učitava, neke pojedinosti o tome gdje se taj uređaj nalazi i druge informacije kao što su prethodno posjećene web stranice i njihov predmet.
Koristi se za osiguravanje najrelevantnijeg ponuđača za oglasni prostor na stranici. Sve se to događa automatski, u djeliću sekunde, i predstavlja multimilionsku industriju.
Podaci koji otkrivaju identitet nisu uključeni, ali aktivisti tvrde da je sama količina podataka još uvijek kršenje privatnosti.
"Svaki dan industrija RTB-a (Real Time Bidding) prati ono što gledate, bez obzira koliko to bilo privatno ili osjetljivo, i bilježi gdje idete. Ovo je najveća povreda podataka ikada zabilježena. I ponavlja se svaki dan", rekao je dr. Johnny Ryan, viši saradnik na ICCL-u.
Brojke u izvještaju ICCL-a ne uključuju rezultate dva najveća tehnološka diva koji se finansiraju od prihoda od oglašavanja - Mete (koja je vlasnik Facebooka) i Amazona.
Kaže da je izvor podataka Google feed, koji pokriva razdoblje od 30 dana. Dostupan je industriji, ali ne i javnosti.
Navike korisnika
U izvještaju ICCL-a, između ostalog, navodi se da se se podaci o navikama američkih web korisnika dijele u procesima prodaje oglasa 107 biliona puta godišnje.
Podaci evropskih korisnika dijele se 71 milijardu puta, privatni podaci korisnika iz Evrope i SAD se šalju kompanijama širom svijeta, uključujući Rusiju i Kinu, a da pri tome korisnici nemaju nikakvu kontrolu nad tim šta se s tim podacima događa.
Inače, ICCL je već pokrenuo nekoliko sudskih sporova protiv industrije koja se bavi digitalnim oglašavanjem, ali i protiv Evropske komisije za zaštitu podataka.
Naime, smatraju da se ovakvom praksom digitalnog oglašavanja krši privatnost korisnika, jer niko nikada nije izričito pristao na ovu praksu.