Države moraju puniti svoje kase, a saobraćajne kazne moraju biti plaćene. Tako je još od vremena prvih država i prvih automobila.
Neki vozači nauče tu lekciju tek kada im država isprazni novčanik. Neki pokušavaju da izbjegnu i tu obavezu.
Od svih saobraćajnih prijestupnika u Belgiji koji dobiju kaznu, 94 posto plaća kaznu bez prigovora. Oko 6 posto odbija da plati kaznu.
Zbog njih je belgijska vlada 2020. godine osmislila poseban program, plaćanje po nalogu. Nalogom se odgovarajući iznos uzima iz ličnih primanja, odnosno plaće. Od tada je izdato milion takvih naloga.
Kako to funkcioniše u praksi? U prvoj fazi, nalog za plaćanje je posljednja opomena za plaćanje kazne, stiže vozaču kao obavještenje. Iznos je 35 posto veći od onoga što bi platio da je to uradio na vrijeme.
Nakon prijema, prekršilac ima rok od 30 dana da plati kaznu. Ako prekršilac i dalje ne plati, plaćanje će biti prinudno.
Prekršioci koji se ne slažu sa utvrđenim prekršajem uvijek mogu uložiti žalbu na nalog za plaćanje saobraćajne kazne. Prema statistici, to se dešava u 1,34 posto slučajeva.
Ostali jednostavno prihvataju realnost i saznaju da im je bankovni račun postao tanji – preko noći, piše hln.be.