Početni zanos električnim automobilima jenjava, što se vidi i po tržišnim kretanjima.
Bivši britanski premijer Boris Johnson predložio je ukidanje prodaje vozila na fosilna goriva za 2030. godinu, a najnoviji izvještaji govore kako je njegov nasljednik Rishi Sunak sklon odgodi uvođenja zabrane za 2035. godinu.
Kako izvještava Reuters, aktualni premijer objavio je odluku o odgodi uvođenja zabrane na termin (2035. godine) koji su ranije uskladile članice Europske Unije. "Olakšat ćemo prijelaz na električna vozila. I dalje ćete moći kupovati benzinske i dizelske automobile i kombije do 2035.", rekao je Sunak u govoru. "Čak i nakon toga, i dalje ćete ih moći kupovati i prodavati rabljene."
Odgoda je jedan od nekoliko načina na koje Sunak i njegova vlada navodno razmatraju razvodnjavanje prijašnjih klimatskih obećanja među kojima je i ono da dosegne neto nulte emisije do 2050. godine.
Sunak je već ranije dao naznaku i najavio odgodu: “Ponosan sam što je Britanija vodeća u svijetu po pitanju klimatskih promjena. Predani smo neto nuli do 2050. i sporazumima koje smo sklopili na međunarodnoj razini – ali radeći to na bolji, proporcionalniji način.” Sugerirao je da vlade "nisu bile iskrene u vezi s troškovima i ustupcima" vodeće zelene politike.
Tu je naravno i pitanje autoindustrije, koja je usprkos padovima nakon Brexita jedan od oslonaca 'otočkog' gospodarstva. Čak i proizvođači pod upitnik stavljaju mogućnost izvedivosti uvođenja zabrane 2035. godine, a kamoli 2030.
"Samo 2 posto vozača bi sada kupilo EV"
Generalni direktor Volkswagena UK, Alex Smith, upozorio je na činjenicu da prodaja električnih automobila stagnira, ukazujući kako je anketa nad 2375 britanskih vozača pokazala da bi danas samo 2 posto vozača u bliskoj budućnosti kupilo električni auto.
Smith kao najveći problem popularizacije električnih automobila napominje višu cijenu u odnosu na dizelaše i benzince, a stvar dodatno pogoršava postupno smanjivanje subvencija. U Velikoj Britaniji ni nema izravnih poticaja na električna vozila, a od 2025. godine vlasnici će morati plaćati i cestarine.
Daily Mail pritom naglašava kako su električni automobili u prosjeku skuplji 10.000 GBP, osiguranje je poskupjelo 60 posto, a punjenje na punionicama je i do 20 posto skuplje od benzina i dizela. Stoga ne treba čuditi što je udio privatnih kupaca električnih vozila pao s prošlogodišnjih 36 na sadašnjih 24 posto.