Cassie je pedantan bilježnik i vodi računa o imenima i brojevima u urednoj maloj bilježnici koju čuva skrivenu ispod svog kreveta. To je dobro, jer ako bi neko slučajno pronašao pomenutu malu bilježnicu i popis imena muškaraca koji su uredno prekriženi, mogao bi dobiti pogrešku sliku o tome šta sve to znači. Cassie je završila s ljudima koji imaju pogrešnu sliku o stvarima, a većinski je završila s ljudima koji imaju pogrešnu sliku o nečemu tako jednostavnom kao što su empatija, humanost i poštovanje, a njena uredna mala bilježnica pomaže joj u toj misiji. Debi režiserke Emerald Fennell "Obećavajuća mlada žena" izvrće svoj slogan - #MeToo triler silovanja i osvete s ugrizom! - u nešto svježe i potpuno divlje.
Zahvaljujući opakom umu Fennellove i nekako još otkačenijoj izvedbi zvijezde Carey Mulligan dobili smo Cassie, antijunakinju našeg doba, i to potpuno jedinstvenu.
POGLEDAJTE I OSTALE RECENZIJE NA NAŠEM PORTALU
Obećavajuća mlada žena
Prvi put primijećena od strane gledalaca i zalutalog čopora "finih muškaraca" u lokalnom klubu, Cassie je ošamućena i pijana i zamalo se prevrne u crvenom separeu. Kada jedan od navodno zabrinutih frajera po imenu Jerry priđe Cassie da vidi je li dobro, noć se pretvara u slutnju. Pa ipak, Cassie sve vrijeme drži kontrolu, dok joj Jerry pipka naizgled pijano tijelo i obećava da je fin momak, jedan od onih dobrih, i da je na sigurnom sa njim.
Cassie je na sigurnom, ali samo zato što zapravo nije pijana i sprema se da iskali bijes na nervoznog Jerryja. "Šta radiš“, kaže Cassie u njegovom stanu, iako to nije pitanje, jer oboje znaju odgovor. Predator shvati da je plijen i prestravljen je u ovoj nepoznatoj teritoriji.
To je njena igra, brzo naučimo, iako detalji Cassiejine poetske pravde ostaju nejasni do kasnije u filmu. Ranjena nakon stravičnog čina nasilja nad voljenom najboljom prijateljicom, Cassie već duže vrijeme koristi ovu metodu kako bi očitala lekciju lošim frajerima, kažnjavajući predatore, a izbjegavajući stvarnog negativca u svom životu.
Metodički, scenarij filma ljušti slojeve Cassie, otkrivajući traumatičnu prošlost, prijeteću misiju za poetsku pravdu i jadnu sadašnjost. Ona je naime napustila medicinu i još živi s roditeljima. Nema ljubavnog života, nema prijatelja (osim zabrinute kolegice na poslu), niti ambicija osim ispunjavanja bilježnice muškarcima koje je terorizirala. Dakle, čak i u pobjedi, ona je sama. Fennell rano daje naslutiti kako ovaj put Cassie može odvesti samo do boli. Ipak, razumije našu želju da vidimo kako će ovo ispasti.
U godinama nakon potresnog incidenta Cassie se pretvorila u osobu koju je izjela potreba za osvetom, koja više nije obećavajuća mlada žena kakva je nekada bila. Dolazak poznanika iz mlađih dana nudi neočekivanu nadu da je napokon našla pristojnog momka u kojeg se može zaljubiti, kao i nove informacije o njenoj misiji ka krajnjem cilju.
Dok Cassie pokušava izbalansirati dva vrlo različita dijela života, Fennellova se igra sa žanrovima. "Obećavajuća mlada žena" uspijeva biti i smiješna i seksi i apsolutno zastrašujuća, sve u jednom stilskom paketu. I dok smo mi kao publika prirodno naklonjeni Cassie kroz objektiv kojim doživljavamo delirično ludi svijet u boji slatkiša, Fennell i Mulligan se ne boje zaći u teritoriju dovoljno mračnu da se zapitamo da li je ona zapravo antagonist filma, pogrešna osoba za koju se navija. To je poprilična kocka, a iako se ne isplati baš uvijek, kada se dogodi, jedini ljudi koji se zabavljaju više od Fennell i Mulligan je zadubljena publika.
Cassie je kameleon koji se pretvara u gomilu ljepotica koje će muškarci doživljavati kao lake mete. Mulligan svakoj pristupa sa samopouzdanjem, glumeći pijanu djevojku toliko dobro da gotovo možete osjetiti alkohol u njenom dahu. Pred našim očima se pretvara u neustrašivu osvetnicu i živi samo da bi se poigrala sa grabežljivim plijenom. A onda se pretvara u nešto poznatije, zlovoljnu baristu koja loš stav dijeli besplatno, ali će vas natjerati da platite za intimnost. Sve ove strane kliknu na svoje mjesto kako bi prikazale ne samo nevjerovatan opseg glavne glumice, već i to kako je Cassie zaista obećavajuća mlada žena koja može imati bilo kakav život koji odabere. Što ono što odabere čini još upečatljivijim.
Fennell usmjerava duh Me Too pokreta u odvažni triler koji kritikuje kulturu silovanja i podžanr silovanja i osvete. Iako je njen film bogat humorom, silovanje nikada ne tretira kao šalu. Humor ovdje napada patrijarhalno ugnjetavanje, kao i propalice i perverznjake koje on osnažuje. Kao takav, ovaj film je odraz svoje antijunakinje, nepredvidljiv, uzbudljiv, blistav i opasan.
Finiš filma mora se suočiti sa složenim pitanjem koje se sve vrijeme zaobilazi: Pomirenje protiv odmazde i ima li koristi od čvrstog držanja koje će vječno bjesniti, bez obzira koliko to bilo opravdano. Pitanje je na koje je nemoguće odgovoriti široko, ali konkretan zaključak za koji se film odlučuje duboko uznemirava i očito ima za cilj izazvati aplauz.
"Obećavajuća mlada žena" nije toliko mašta o osveti koliko tužna priča o iskrivljenoj tuzi i plamtećem bijesu. Cassie može prezirati svoje patetične žrtve, ali se najviše se gadi sebe.
Film je pokupio brojne nominacije i nagrade na festivalima, a za dodjelu Oscara je nominovan u kategorijama "Najbolji film", "Najbolji režiser", "Najbolji originalni scenarij", "Najbolja glavna glumica" i "Najbolja montaža".