Zastupnik SNSD-a u Predstavničkom domu BiH Milorad Kojić zvanično je u proceduru uputio zakon o ukidanju Suda i Tužilaštva BiH.
Novi udar SNSD-a na državno pravosuđe krenuo je nakon što je prvo podignuta, pa potvrđena optužnica protiv šefa ove stranke Milorada Dodika. U procesu koji je počeo Dodik je osumnjičen za nepoštivanje odluka visokog predstavnika u BiH zbog čega mu prijeti do pet godina zatvora i zabrana političkog djelovanja.
U obrazloženju svog zakona, Kojić navodi da nema ustavnog utemeljenja za Sud i Tužilaštvo BiH.
On navodi da je ustavni osnov za njihovo donošenje sadržan u odredbi prema kojoj je Parlamentarna skupština BiH nadležna za donošenje zakona, a ne visoki predstavnici nametanjem odluka.
U obrazloženju prijedloga zakona o prestanku važenja Zakona o Tužilaštvu BiH navodi se da je ova instutucija osnovana nametnutom odlukom visokog predstavnika Pedi Ešdauna, koji se pozvao na član 5 Aneksa 10 Dejtonskog sporazuma u kojem je propisano da on ima nadležnost/autoritet za konačnu interpretaciju/tumačenje Sporazuma o civilnom sprovođenju mirnog rješenja /Aneks 10/ i stav XI 2. Zaključaka Vijeća za implementaciju mira koje se sastalo u Bonu 9. i 10. decembra 1997. godine i u kojem je Vijeće pozdravilo namjeru visokog predstavnika da iskoristi svoj konačni autoritet u zemlji u pogledu tumačenja Sporazuma o civilnom sprovođenju mirnog rješenja.
U obrazloženju prijedloga zakona o prestanku važenja Zakona o Sudu BiH naglašava se da je ova institucija osnovana nametnutom odlukom visokog predstavnika Volfganga Petriča, koji se, također, pozvao na iste akte kao i Ešdaun.
Kojić je dalje pokušao obesmisliti Bonske ovlasti koje su date visokim predstavnicima, tvrdeći da se njima ne može mijenjati niti nametati zakonodavstvo
"Niti Aneksom 10 niti takozvanim Bonskim ovlašćenjima nije predviđeno pravo visokog predstavnika da preuzima ulogu zakonodavca i ustavotvorca, te da osniva institucije kako na nivou BiH, tako i na entitetskom nivo. Članom 5 Aneksa 10 definisano je da visoki predstavnik ima autoritet za konačnu interpretaciju Sporazuma o civilnom sprovođenju mirnog rješenja /Aneks 10/, odnosno da on ima ovlaštenje da tumači samo Aneks 10 Dejtonskog sporazuma, a ne cijeli Dejtonski sporazum", naglašava se u obrazloženju.