Novi Mercedes-Benz G-Klase predstavio se u vrhunskoj formi. Na putu i van njega, u bilo kojim uslovima vožnje, ovo terensko vozilo zadivljuje svojim performansama, najnovijim sistemima podrške, izvanrednom upravljivošću i sigurnošću. Istovremeno, novi ovjes, režimi vožnje Dynamic select, G-režim i tri različite stoprocentne blokade diferencijala poboljšavaju ne samo komfor tokom vožnje već i agilnost vozila na bilo kojoj podlozi.
„Nova G-Klasa još više podiže standarde na svim važnim poljima – u pogledu performansi na putu i van njega, kao i u komforu i telematici. Novi model naše serije koja najduže traje idealno je opremljen da nastavi svoju uspješnu priču. Ukratko, nova G-Klasa je još uvijek G, samo bolja“, naglašava Ola Källenius, član odbora kompanije Daimler AG, zadužena za istraživanja i razvoj Mercedes-Benz automobila.
Kada izađe na tržište u maju, G-Klasa će biti dostupna po početnoj cijeni od 107.040 eura (cijena u Njemačkoj sa PDV-om) što je u cjenovnom rangu prethodne verzije. U specifikaciju su uključene i nove karakteristike kao što su LED prednja svjetla, sistemi pomoći u vožnji, enterijer visokog kvaliteta sa kožnim sjedištima i novi ovjes. Za zahtjevne kupce, opcija Exclusive Interior Plus sa kožnim panelima na unutrašnjoj strani vrata odiše još većom ekskluzivnošću.
Prilagođena modernom dobu
G-Klasa, luksuzno terensko vozilo kompanije Mercedes-Benz već dugo se smatra ikonom dizajna. Vanjski izgled ovog vozila nije se značajno promijenio od 1979. godine. Klasični elementi i dalje imaju svoje veoma specifične namjene baš kao i ranije, i daju G klasi njen jedinstven izgled. G-Klasa i dalje ima karakterističnu kvaku i zvuk prilikom zatvaranja, robusnu spoljašnju zaštitnu traku, vidljiv rezervni točak na zadnjim vratima i istaknute pokazivače smjera. Ovakve izvanredne karakteristike zajedno sa ravnim linijama definiraju poseban izgled ovog terenskog vozila.
Unapređeni dizajn G-Klase prati filozofiju Sensual Purity, a istovremeno, ostaje vjeran karakteru originala. U skladu sa time, šarke sa spoljne strane vrata i karakterističan izgled haube preneseni su na novu generaciju. Sa posljednjom modernizacijom, ovo terensko vozilo koje je decenijama konstantno tehnički unapređivano, ali vizuelno ostalo skoro isto pravi iskorak u novu eru i tehnološkim i izgledom. Nova G-Klasa je duža za 53 mm i šira za 121 mm i još bolje se ponaša kako na putu, tako i van njega.
Dok je eksterijer zadržao poznati izgled, enterijer G-Klase je radikalno izmijenjen. Dobijen je moderan redizajnirani izgled koji daje drugačije tumačenje klasične spoljašnjosti vozila. Sa karakterom terenskog vozila i vrhunskom luksuznom opremom, G-Klasa je uvijek kombinirala dva ekstrema u harmoničnu simbiozu. Već na prvi pogled i dodir jasno je da su u izradi korišteni samo materijali visokog kvaliteta. Završna obrada svakog detalja rađena je ručno i sa najvećom posvećenošću.
Ulaskom u G klasu može se primijetiti da su brojne dizajnerske karakteristike eksterijera prenesene u enterijer. Oblik okruglih prednjih svjetala, na primjer, koji se odražava na ventilacione otvore sa vozačeve i suvozačeve strane. Tu je i klasični dizajn pokazivača pravca koji je preslikan na oblik zvučnika. Obilježja G-Klase odnose se i na ručku za suvozača i hromirane prekidače za tri tipa blokade diferencijala. I jedno i drugo pedantno je optimizirano i zadržano kao skup karakterističnih obilježja.
Kao i u novoj E klasi i S klasi, alternativna instrument tabla u obliku velikog ekrana koji prikazuje virtuelne instrumente u direktnom vidnom polju vozača i centralni ekran iznad središnje konzole dostupni su kao opcija. U tom slučaju, dva ekrana od 12,3 inča vizuelno se spajaju u Widescreen cockpit ispod zajedničke staklene zaštite. Vozači mogu da biraju između tri različita stila ekrana - Classic, Sport i Progressive, a mogu i da izdvoje relevantne informacije i prikaz prema svojim potrebama.
Promijenjene dimenzije G-Klase, sada veće, koriste ne samo vozaču i suvozaču već i putnicima na zadnjem sjedištu. Kratak prikaz ključnih podataka:
Opis | Razlika |
Prostor za noge naprijed | +38 mm |
Prostor za noge pozadi | +150 mm |
Prostor za ramena naprijed | +38 mm |
Prostor za ramena pozadi | +27 mm |
Prostor za laktove naprijed | +68 mm |
Prostor za laktove pozadi | +56 mm |
Zadnja sjedišta se mogu preklopiti za 60, 40 ili 100 posto. Sjedišta u G klasi su standardno opremljena brojnim funkcijama udobnosti, a dizajnirana su ergonomski što osigurava veći komfor i bočnu potporu. U obilježja spadaju i Memory function (funkcija memorisanja položaja) za sjedište vozača, grijanje prednjih i zadnjih sjedišta, kao i luksuzni nasloni za glavu na prednjim sjedištima.
Ovaj komfor prilikom vožnje dodatno se može unaprijediti pomoću opcije Active Multicontour Seat Package. Uz posebna multikontur sjedišta, ovaj paket obuhvata funkcije poput različitih režima masaže, klimatizirana sjedišta i brzo zagrijavanje sjedišta. Ova varijanta nudi i elektronski podesivu lumbalnu potporu za vozača i suvozača. Strane sjedalnog dijela i nasloni aktivnih multikontur sjedišta imaju ugrađene vazdušne komore koje se stalno pune ili prazne u zavisnosti od dinamike vožnje i tako osiguravaju bolju potporu vozaču i suvozaču za razne položaje prilikom sjedenja i primjera radi, nude veću potporu sa strane prilikom vožnje u krivini. Prednja sjedišta Active Multicontour Seat Package preporučili su stručnjaci iz njemačke organizacije za zdravlje kičme Aktion Gesunder Rücken e.V..
Primarni cilj razvoja bio je redefiniranje kvaliteta upravljanja na putu i van njega. Ovaj cilj je postignut. Nova G-Klasa ima još bolje performanse van puta dok je na putu mnogo agilnija, dinamičnija i udobnija od svog prethodnika. G-Klasa tako ostaje vjerna sebi zahvaljujući standardnom rešetkastom okviru šasije, trima stoprocentnim blokadama diferencijala i smanjenju obrtnog momenta zupčanika van puta.
Novi ovjes e je nastao kao zajednički poduhvat kompanija Mercedes-Benz G GmbH i Mercedes-AMG GmbH. Rezultat je nezavisno vješanje sa prednjom osovinom u obliku dvostruke viljuške u kombinaciji sa krutom zadnjom osovinom. Dio inženjerskog posla bio je i zadatak da se izbore za svaki milimetar jer velike mogućnosti na terenu znače i maksimalno odstojanje od tla. Podizanje osovina dalo je ključan doprinos u tom smislu, dok je postavljanje potporne šipke u predjelu motora bilo potrebno da bi se dostigla čvrstina.
Komponente prednje osovine sa duplom viljuškom direktno postavljene na rešetkasti okvir bez unutrašnjeg rama. Donji dijelovi duple viljuške koji se pričvršćuju na okvir u obliku slova Z pozicionirane su visoko u mjeri u kojoj je to bilo moguće. Ovo omogućava dobru vožnju van asfaltiranog puta. Nova prednja osovina dizajnirana specijalno za G klasu je tako robusna da su performanse i mogućnosti njenog prethodnika sačuvane, a dijelom i nadmašene.
Sposobnost uspona uz padinu do 100%
Ovako opremljena sa odstojanjem od 270 mm između tla i ose prednje osovine, G-Klasa posjeduje mnogo potencijala za maksimalno samopouzdanje i zadovoljstvo tokom vožnje van puta. Brojke govore za sebe.
- Sposobnost uspona uz padinu je do 100% na pogodnim površinama.
- Odstojanje između tla i osovina je veće za 6 mm i sada iznosi 24,1 cm.
- Maksimalna dubina gaza sada je 70 cm pri vožnji kroz vodu i blato što iznosi dodatnih 10 cm.
- Vozilo je stabilno pri nagibu od 35° uz dodatnih 7°.
- Ugao pod kojim ne dolazi do oštećenja zadnjeg dijela vozila pri prelasku preko prepreka: 30°, ugao pod kojim ne dolazi do oštećenja prednjeg dijela vozila pri prelasku preko prepreka: 31°, uz dodatni 1°
- Ugao pod kojim donji dio vozila ne dodiruje prepreku preko koje se prelazi: 26°, uz dodatni 1°
Zahvaljujući nezavisnom ovjesu, bilo je moguće poboljšati čvrstinu prednjeg dijela karoserije. Potporna šipka, poznata i kao viseći most, sada povezuje prednje potporne šipke što povećava torzionu čvrstinu rešetkastog okvira.
Pozadi, za razliku od prethodnika, novu krutu osovinu kontroliraju četiri vučne poluge sa svake strane Panhard šipke. Ovo čini uobičajenu vožnju još udobnijom. Van puta, zadnja opruga od 82 mm i elastičnošću od 142 mm uz odstojanje između tla i zadnje osovine od 241 mm pružaju sigurnu vožnju i u ekstremnim situacijama.
Prema narudžbi: Comfort, Sport, Individual ili Eco
Dynamic select je sada dostupan u pet režima vožnje za G klasu. Ovo omogućava podešavanje karakteristika vozila u roku od nekoliko sekundi samo jednim pritiskom na dugme jer sistem modificira karakteristike motora, transmisije, ovjesa, navigacije i sistem pomoći u vožnji prema komandi vozača. Četiri programa Comfort, Sport, Eco i Individual mogu se lako podesiti putem Dynamic select prekidača. U ECO režimu, moguć je stil vožnje sa posebno optimiziranom potrošnjom goriva. Sa druge strane, u režimu Sport, mijenjaju se tačke automatske promjene stepena prijenosa, odgovor motora na pritisak na papučicu za gas, parametri elektronskog sistema za upravljanje i izduvni sistem. Individual omogućava vozaču da namjesti podešavanja po svojoj želji.
Dynamic select daje mnoštvo opcija u kombinaciji sa novim ovjesom u okviru Adaptive Damping sistema. Vozač prekidačem Dynamic select isto tako može da modificira i karakteristike vozila prilikom kočenja u Sport i Comfort režimima.
Jednostavno, G-Klasa detektuje određene uslove na putu i podešava odgovarajuće karakteristike kočenja. Na primer, kočenje van puta je tvrđe. Nasuprot tome, u Sport režimu, G-Klasa je mnogo agilnija tokom vožnje putem.
Novi G režim utire put svojim sljedbenicima
Jedan od preduslova za poboljšano upravljanje van puta jeste novi G režim. G-Klasa prelazi na G režim nezavisno od izabranog režima vožnje čim se jedna od tri blokade diferencijala aktivira ili se vozi sa manje obrtaja. Ovaj režim za vožnju van puta adaptira prilagodljivu amortizaciju šasije i upravljanje kao i karakteristike papučice za gas izbjegavajući bespotrebne promjene stepena prijenosa čime se osigurava optimalna kontrola i maksimalna mogućnost van puta.
Signal u vidu malog slova G diskretno se pali na instrument tabli. Malo slovo G tako lako prelazi preko neravnog terena da je vozač u mogućnosti da uživa u manevrisanju preciznom u milimetar i po najstrmijem terenu sa, odličnim odzivom vučnog sistema.
Na putu: agilna, udobna, superiorna
Specifikacija za G klasu ne uključuje samo čvrstinu i superiornost van puta već i veću dinamiku vožnje i komfor na asfaltu. Zahvaljujući novom dizajnu osovine, performanse G-Klase na putu su poboljšane. Na putu, G je agilna kao što je i udobna i daje vozaču bolji osjećaj pri upravljanju. Van puta, čvršća je u držanju pravca i agilna i laka za vožnju.
Koristeći digitalni prototip, razvojni inženjeri su simulirali radni vijek pojedinačnih komponenti i zatvorenih sistema da bi otkrili na kojim mjestima bi bilo moguće koristiti lakše sirove materijale. „Dijeta“ je uspjela jer je G-Klasa izgubila oko 170 kg.
Recept za uspeh: nova mješavina materijala obuhvata jak, izdržljiv i ultra izdržljiv čelik i aluminijum kao i unaprijeđen proces proizvodnje u fabrici Magna Steyr, u Austriji. Tvrda karoserija je napravljena od čelika različitog kvaliteta dok su spojleri, hauba i vrata napravljeni od aluminijuma.
Da bi kvake i šarke na vratima tipične za G klasu bile zadržane, inženjeri su ih modificirali tako da odgovaraju novom aluminijumskom dizajnu. A i B stubovi između vrata napravljeni su od čelika visoke izdržljivosti zbog svoje funkcije nošenja tereta. Međutim, manja masa ne znači manju stabilnost – naprotiv, povećana je vučna snaga okvira, karoserije i spojeva za oko 55 odsto, sa 6.537 na 10.162 Nm/deg. Pored poboljšanja prirodne dinamike vožnje i komfora, rezultat je i povećan kvalitet u smislu nivoa buke što znači da unutar vozila ima daleko manje buke i vibracija tokom vožnje.
Moćna i efikasna
U novoj G 500 (potrošnja goriva, kombinirano: 11,1 l/100 km; kombinirano CO2 emisija: 263 g/km) četverolitarski V8 benzinski motor visokih performansi stara se za snažan pogon. Novi biturbo motor proizvodi 310 kW (422 hp) i ima maksimalni obrtni moment od 610 Nm u rasponu od 2.000 do 4.750 obrtaja u minutu.
Novi automatski prijenos
Što se prijenosa snage tiče, kako bi se zadovoljile potrebe ove ikone van terena posebno je adaptiran 9G TRONIC automatski prijenos sa konverzijom obrtnog momenta. Inžinjeri su softverskom aplikacijom uspjeli da skrate proces prijenosa i odziva devetostepenog sistema prijenosa. Veliki prijenosni odnos ne samo da čini vožnju tišom i udobnijom, naročito pri manjim brzinama, već istovremeno doprinosi smanjenju potrošnje goriva.
Direktna koliko je moguće, indirektna koliko je potrebno
G-Klasa je sada standardno opremljena elektromehaničkim mehanizmom sa zupčastom letvom koji omogućava ugradnju sistema pomoći u vožnji kao što je Parking Assist. Uz to, elektromehanički mehanizam troši manje energije od hidrauličnog sistema pomoći u upravljanju. U zavisnosti od režima vožnje, na snagu stupa jedan od tri karakteristična načina upravljanja, Comfort, Sport ili Off-road.
Ovo osigurava udobno ili sportsko upravljanje na putu i prave i precizne povratne informacije na neasfaltiranom i zahtjevnom terenu – uvijek sa dovoljnom pomoći servo opcije. Ukratko: direktna koliko je moguće, indirektna koliko je potrebno.