Dacia je bila pravilo, a nikako iznimka u takozvanom socijalističkom lageru pred nešto malo više od tri desetljeća. Rumunska kompanija bila je primjer kako su bivše socijalističke vlasti širom Istočnog bloka imale potrebu imati i vlastitu automobilsku industriju. I nisu se baš mogli pohvaliti bog zna kakvim autima. Sve dok ih nakon 33 godine samostalnosti 1999. nisu preuzeli Francuzi i Renault.
Slično je radila Rusija s Ladom, Jugoslavija sa Zastavom, DDR s Trabantom i Wartburgom – sve kako bi pomogl građanima da dođu do vlastitog automobila, kojeg su kao u slučaju plastičnog mališana iz Istočne Njemačke čekali i 17 godina na isporuku. Od sviju navedenih marki, međutim, Dacia je danas vjerovatno u najboljoj formi.
Početkom milenija Renault se pobrinuo za rumunski automobilistički preporod, koji je očito daleko od kraja. Dacia uvijek priprema nove modele, a jedan od najizazovnijih koji slijedi je crossover srednje veličine, imena Biggster. No prije nekoliko dana bilo je to u tvornici u rumunskom gradu Mioveni, gdje se nalazi Daciina tvornica, slavilo se iz sasvim drugih razloga. 10-milionski automobil, Dacia Duster, već je napustio proizvodnu traku.
Najviše zasluga pripada Sanderu
To je, dakako, važna prekretnica u razvoju marke, posebno s obzirom na činjenicu da je polovica vozila proizvedena samo u posljednjih osam godina, što samo pokazuje da je njen rast posljednjih godina i dalje iznimno snažan. Štaviše, marka Dacia već čini značajan udio u Renaultovoj prodaji, a u posljednje vrijeme pridonosi tome da Grupa i ne stoji tako loše kao što bi inače mogla biti zbog nedostatka poluvodiča. Naime, Dacije su i nadalje iznimno jednostavni i dostupni auti koji u većini slučajeva i ne koristi danas toliko važne polu vodiče.
Najviše zasluga za ove rezultate pripadaju modelu Sandero, koji čini više od četvrtine ukupne prodaje u Dacijinoj historiji. U klasičnoj verziji i verziji Stepway (koja predstavlja vrh ponude) uvjerio je 2,6 miliona kupaca. S 2,3 miliona prodanih primjeraka na drugom je mjestu Dacia 1300, bazirana na Renaultu 12 koji se proizvodi već 35 godina, a treća je Dacia Duster koja je u dvije generacije uvjerila oko 2,1 milion kupaca.