Ako se vozite autoputem i vidite kako 18-točkaš tutnji pored vas bez ikoga na vozačevom mjestu, opustite se, nije samo vaša mašta. Kamioni koji se sami voze mogli bi jednog dana pronaći put na javne puteve dok brodarske i tehnološke kompanije traže načine da se izbore sa nedostatkom vozača koji je doprinio kašnjenju u lancu nabavke širom svijeta, piše GOBankingRates.
Među kompanijama koje testiraju samovozeće kamione koje kontrolišu roboti su J.B. Hunt Transport Services Inc., FedEx i odeljenje za prevoz tereta kompanije Uber Technologies, prenosi Bloomberg. Tehnologija se istražuje jer brodarske kompanije ne mogu pronaći dovoljno ljudskih vozača - naizgled nerješiv problem koji je doveo i do zastoja u lancu snabdijevanja i do velike inflacije.
Kako je ranije izvijestio GOBankingRates, mnogi vozači napustili su profesiju zbog zabrinutosti zbog COVID-19. Međunarodna unija drumskog transporta procjenjuje da je otprilike 20% svih radnih mjesta za profesionalne vozače kamiona nepopunjeno širom svijeta uprkos većim platama koje se nude. Prema American Trucking Association, nedostatak vozača kamiona u SAD iznosio je najmanje 80.000 ljudi u 2021. godini.
Jedan očigledan lijek su kamioni koji mogu raditi bez ljudi za volanom. Ipak, to se vjerovatno neće dogoditi uskoro. Kao što je Bloomberg primjetio, samovozeći kamioni su vjerovatno godinama daleko od dobijanja regulatornog odobrenja. Čak i tako, zagovornici tehnologije smatraju je ona dugoročno rješenje za stalne izazove sa nedostatkom radnika.
Čak i kada ima dovoljno ljudskih vozača, kamioni se ne koriste optimalno zbog svog vremena zastoja koje vozači trebaju da jedu, spavaju i prave pauze.
"Ono čemu to dovodi je ogromna nedovoljna iskorištenost ovih kamiona i mnogo sporije kretanje robe." Sterling Anderson, suosnivač Aurora Innovation, rekao je za Bloomberg. Njegova kompanija počela je testirati softver za kamione bez vozača prošlog mjeseca u partnerstvu sa logističkim ograncima Uber Technologies.
Ali neće biti lako uvjeriti zakonodavce, regulatore i obične Amerikance da bi kamioni od 40 tona trebali da se vuku autoputem bez vozača za volanom. Zakonodavstvo koje bi pokrenulo proces stavljanja vozila bez vozača na put je zastalo u Kongresu.
A zagovornici sigurnosti na cestama predviđaju scenario iz noćne more ako putevi postanu prepuni vozila bez vozača.
"Ono što vidimo kako se dešava na cestama s nekim automobilima koji tvrde da imaju sposobnost samovožnje da se sudaraju s barijerama i zbog toga ljudi su skeptični,” rekla je Cathy Chase, predsjednica Advocates for Highway and Auto Safety, za Bloomberg. "Ne bismo trebali stavljati testne proizvode na puteve."
Ali to nije spriječilo tehnološke kompanije da napreduju u istraživanju i razvoju. TuSimple Holdings je nedavno objavio da je završio prvu potpuno autonomnu vožnju polu-kamiona na otvorenim javnim putevima 22. decembra 2021. Kamion je prešao 80 milja javnim putevima bez ljudskog vozača od Tucsona u Arizoni do oblasti Phoenix.
Još jedna kompanija koja testira tehnologiju je Waymo, jedinica za autonomno vozilo u vlasništvu Google-ovog matičnog Alphabet Inc. Proširila je test kombija za dostavu bez vozača sa UPS-om u Phoenixu kako bi uključila velike platforme. Waymo odjel za transport također je počeo testirati kamione bez vozača s J.B. Hunt Transportom, najvećom kompanijom za dugolinijske kamione u zemlji.