Vlaga u automobilu posebno je čest problem u zimskim mjesecima, no kao što to dobro zna većina vozača, ovog fenomena nerijetko nismo pošteđeni niti u ostala godišnja doba. Neki se uzdaju u snagu ventilacije, po mogućnosti potpomognute klimatizacijskim uređajem, a neki su s vremenom razvili posebne metode brisanja i sušenja stakala.
Posebnim spužvicama, krpicama, novinskim ili kuhinjskim papirom…, ili kombinacijom svega navedenog. I bez obzira u koju se skupinu ubrajali, većina vozača o kondenzaciji zapravo prestane razmišljati čim osuši stakla i nastavi s vožnjom. A ne bi bilo loše da se još malo informiraju, piše HAK revija.
Koji su uzroci ovog problema?
Za početak, kako bi shvatili koji je najbolji način da se riješe ovog problema vozači bi se trebali upoznati s njegovim uzrocima.
Sasvim pojednostavljeno, kondenzacija se javlja u situacijama kada postoji razlika u temperaturi i vlazi unutar vozila i izvan njega odnosno kad hladna podloga (poput stakla) dođe u dodir s vlažnim i/ili toplim zrakom. U praksi to najčešće postaje primjetno kada u hladan auto zimi uđu putnici: zrak koji oni izdišu vrlo je topao u odnosu na unutrašnjost vozila te će se na staklima vrlo brzo pojaviti primjetna vlaga.
Što više putnika uđe, jasno, ta će se pojava primijetiti brže i u izraženijem obliku, a vozač će zatim posegnuti za nekom od već opisanih metoda čišćenja.
Važno je, međutim, znati da se kondenzacija u automobilu može pojaviti i bez prisutnih putnika, što upućuje na to da u vozilu postoji neki drugi izvor vlage, jedan ili više njih. Na primjer, vlaga će postati primjetna ako ste u autu zaboravili mokru majicu ili neku drugu odjeću ili obuću nakon kiše, ili ako se mokri ili namočeni tepisi nisu dovoljno dobro osušili. U tom je slučaju jasno što treba učiniti: iz vozila je najvažnije izbaciti sve uzročnike vlaženja i zatim ga temeljito osušiti, po mogućnosti kombinacijom različitih metoda.
Šta učiniti ako u automobilu nema klima uređaja?
Neke od najboljih i najbržih rezultata za uobičajeno odmagljivanje stakala daje korištenje klimatizacijskog uređaja, konkretno njegove tipke za odleđivanje/odmagljivanje vjetrobrana.
Kombinacija tople struje i klime je dobitna jer AC sistem izvlači vlagu iz zraka (to uostalom potvrđuje i lokvica vode koja je uvijek primjetna ispod vozila u kojem radi klimatizacija), što znači da se stakla neće imati čime zamagliti.
No, šta učiniti ako u automobilu nema klima uređaja, ili ako opisana metoda ne daje zadovoljavajuće rezultate? Pomoći može korištenje nekog od sredstava namijenjenih izvlačenju vlage iz zrak ili temeljito provjetravanje i sušenje unutrašnjosti vozila. Pritom je moguće koristiti sušilo za kosu (npr. za namočena sjedala) ili ostaviti otvoreni automobil ili barem prozore na suncu na nekoliko sati.
No, imate li vlage u vozilu, najvažnije je da pronađete baš sve njezine tragove, a zatim i uzroke. Zamagljena se stakla vide, a što je s vlagom u tepisima i ispod njih? U prtljažniku i prostoru za rezervni točak? Ako tamo niste dugo zavirili, odmah provjerite ima li tragova vlage ili, još gore, vode.
Vlaga u automobilu: Negdje curi voda?
Ovo su u pravilu najniži dijelovi vozila i ako negdje u automobil curi ili kapa voda, što je moguće ako je na primjer riječ o starijem vozilu s oštećenim ili napuklim gumenim brtvama vrata ili poklopca prtljažnika, ona bi lako mogla završiti baš tamo. Isto vrijedi i za sitne pukotine na farovima: možda mislite da vam one ne mogu naškoditi, ali kroz njih se u vozilo također može uvući vlaga.
Šta to može značiti, ne treba posebno objašnjavati: osim limarije koja može stradati od korozije, još više glavobolje vlasniku bi mogli stvoriti problemi sa strujom: nemali broj automobila, posebno novijih, na dnu prtljažnika ima osjetljivu elektroniku, uključujući primjerice akumulatore i ožičenje s raznim konektorima. Zato ne budite lijeni, nego povirite tu i tamo ispod tepiha, ako djelujete na vrijeme mogli biste se riješiti velikih problema.