Nova švedska vlada prisiljena je donositi nepopularne odluke. Jedna od njih svakako se tiče poticaja za električne automobile. Naime, prema odluci vlade, ukidaju se subvencije poznate kao klimatski bonus, koje se tiču kupovine novih električnih automobila, ali i punjivih (PHEV) hibrida.
Vlada je ponudila i objašnjenje. Kažu kako su cijenom i samim troškom vlasništva usporedivi s benzincima i dizelašima. Pa "državna subvencija za uvođenje na tržište više nije opravdana".
Budući da se klimatski bonus u Švedskoj isplaćuje najranije šest mjeseci po registraciji automobila. Jasno je kako će se bonus isplaćivati još u 2023. godini. Vlada pritom ističe kako automobili kompatibilni s bonusom već sada čine oko polovne tržišta novih vozila.
Pravo na klimatski bonus imali su svi kupci novih automobila koji emitiraju manje od 60 g CO2/km. Od 1. januara ta se granica spušta na 30 g CO2/100 km.
Za električne automobile kupljene prije 8. novembra isplaćivat će se od 1. januara 2023. godine maksimalni bonus od 50.000 SEK ili 4600 eura. Odnosno 10.000 SEK ili 920 eura za plug-in hibride. Isti bonus predviđen je za vozila s plinskom instalacijom. Malus, odnosno dodatna davanja za vozila koja imaju povišenu emisiju CO2, ostaje nepromijenjen.
Podsjetimo kako su Šveđani već jednom zamrznuli isplate bonusa. I to nakon što je prošle godine do augusta bio potrošen cjelokupan iznos od 300 miliona eura predviđen za isplate klimatskog bonusa.