Stara vazdušna baza iz komunističkog doba u Albaniji trebalo bi da postane taktička operativna stanica NATO-a kada se ponovo otvori 2023, javlja Euronews.
Vojna potrošnja je sada u porastu u većem dijelu Evrope — posebno u Njemačkoj — ali i na Balkanu.
Tenzije rastu i u blizini Albanije. Hrvatska, koja je članica NATO-a, i Srbija, koja se protivi alijansi, izgleda da su u mini trci u naoružanju.
Srbija je od Rusije nabavila modernizovane avione MiG-29, tenkove i raketne sisteme, dok je Hrvatska od Francuske kupila 12 borbenih aviona Rafale.
Radovi su započeli u januaru na unapređenju vazdušne baze Kučovo kao modernog centra operacija, poboljšavajući njenu sposobnost da ugosti niz borbenih aviona moderne ere.
NATO i Albanija su obećali 50 miliona eura za centar koji se nalazi 85 kilometara južno od glavnog grada Tirane.
Mali obližnji grad Kuçovë nazvan je Staljinov grad tokom komunističkog režima u Albaniji, a baza je izgrađena 1950-ih koristeći zatvorsku radnu snagu pod vođom Envera Hoxhe koji je, uprkos tome što je bio komunista, na kraju antagonizirao SSSR, Kinu i obližnju Jugoslaviju nakon Drugog svjetskog rata, pretvarajući ga u pustinjačko stanje.
Tokom ovog perioda, Albanija se obično nazivala „Sjeverna Koreja Evrope“.
Viktor Vangjeli, 83, služio je 27 godina u Kučovu leteći na MiG-ovima 19 pre nego što je otišao u penziju 1990. godine.
Govorio je o svakodnevnim letovima u borbi protiv rijetkih kršenja vazdušnog prostora od strane susjeda tokom Hladnog rata.
"Intenzitet letenja u tim vremenima pod Hladnim ratom bio je veoma visok", rekao je on i dodao da je ova vazdušna baza "do 1962. godine bila zadužena za pokrivanje cijelog vazdušnog prostora zemlje".
On je rekao da bi konverzija Kučove u moderno čvorište NATO-a bila korisna za sljedeću generaciju albanskih pilota koji će biti obučeni da upravljaju modernim mlaznjacima.
Nakon pada komunističkog režima 1990. godine, albanska vojska je imala više od 200 aviona - uglavnom različitih modela MiG-ova - u tri vazdušne baze.
Većina njih je sada rashodovana, a stari ruski i kineski avioni prestali su letjeti 2005. godine.
Nekoliko godina, stari Antonov AN-2, jednomotorni dvokrilci iz sovjetske ere, korišteni su za poljoprivredu i druge svrhe.
Albansko ratno vazduhoplovstvo sada ima nekoliko helikoptera - uglavnom Bells i Eurocopters - i očekuje da će dobiti nekoliko Blackhawk, ali ne i mlaznjake.
Albanija, članica NATO-a od 2009. godine, također se nada pridruživanju Evropskoj uniji. Pridružila se teškim sankcijama EU protiv Rusije i oštro je osudila agresiju Kremlja.