Pokret Naprijed najoštrije je osudio, kako su istakli, neodgovornu odluku Ministarstva unutrašnjih poslova kantona Sarajevo (MUP KS) o izboru ponuđača i nabavci helikoptera za potrebe Kantona Sarajevo, zbog činjenice da poduzeće iz Zenice koje je bilo "najuspješniji" ponuđač - neće moći da pribavi certifikat za helikopter BELL 412EPX.
"Takav helikopter nema certifikaciju izvan američkog i kanadskog zračnog prostora, pogotovo ne za policijsku i civilnu upotrebu. Prema mišljenju stručnjaka za avijaciju, helikopter koji kupuje Kanton Sarajevo može da leti samo u vojnim snagama Japana i ima potpuno drugačiji kokpit od standardnih helikoptera koji se koriste u Evropi.
Postupak dobijanja certifikata EASA traje najmanje 42 mjeseca i poduzeće koje je bilo najuspješnije na tenderu ne može da dobije certifikat (niti to ovisi o njima), tako da helikopter neće biti u funkciji i neće moći da leti, a samim tim neće moći ni da se isporuči", saopćeno je iz pokreta Naprijed.
Dodaje se da, iako se radi o helikopteru koji je pouzdan (korišten čak i u Vijetnamu), susjedne zemlje, poput Slovenije, kupuju mnogo kvalitetnije, novije helikoptere tipa LeonardoAW139.
"To je kao da se dvoumite između nabavke Stojadina i novog Mercedesa, a kanton Sarajevo je odlučio da nabavi Stojadina.
Analizirajući tržišne cijene, kupljeni helikopter BELL 412 na tržištu se mogao naći 4 miliona eura jeftinije, tako da i sa ovog aspekta (zanemarujući certificiranje) postoji opravdana bojazan da se radi o sumnjivim tenderskim poslovima. Naime, prema odluci MUP-a KS, helikopter će biti plaćen više od 30 miliona konvertibilnih maraka, novcem poreskih obveznika", navodi Naprijed.
Politička stranka "Naprijed" poziva odgovorne u Kantonu Sarajevu da najavi konkretan datum probnog leta kupljenog helikoptera, a ako se to ne dogodi u razumnom roku, da podnesu neopozive ostavke zbog neodgovornog postupka javnih nabavki i kupovine helikoptera koji neće moći da leti.
"Bellova certifikacija predloženog modela B412EPX zasniva se na vojnom certifikatu za japansko ratno vazduhoplovstvo. Certifikovan po standardu FAA – američki autoritet, navedeni model ponuđen od Shot-a NIJE certifikovan sa EASA certifikatom, koji je potreban za letenje na teritoriji Bosne i Hercegovine prema zahtjevu tendera. Odabrani ponuđač samo obećava da će certifikacija biti postignuta u trenutku isporuke na osnovu dvije pretpostavke: prve, da će Bell podnijeti zahtjev i druge, da će EASA prihvatiti sertifikaciju helikoptera. Obje pretpostavke nisu pod kontrolom Shot-a, tako da u slučaju neizvršenja obaveza ne postoji ugovorna obaveza koju Ugovorni organ može iskoristiti.
Hrvatska je kupila dva modela ali nisu joj još isporučeni, a rok za isporuku istekao u oktobru prošle godine. Razlog zašto nisu isporučeni - certifikat", navodi se u saopćenju.