I danas se na ulicama Pjongjanga, prijestonice Sjeverne Koreje, može naći švedski Volvo. Priča o tome kako je 1.000 ovih vozila dospjelo na istok Azije, ujedno je i priča o jednoj od najvećih svjetskih prevara.
Sedamdesetih godina prošlog stoljeća, 1.000 klasičnih limuzina Volvo 144 iz 1973. godine poslano je u Sjevernu Koreju direktno iz Švedske.
U to vrijeme, Sjeverna Koreja živjela je od sovjetskog novca, pa nikome nije ni palo na pamet da ova porudžbina neće biti plaćena - uz još neku mehanizaciju koja je stigla, faktura je ispostavljena na svotu ekvivalentnu današnjih 70 miliona dolara.
In the 1970s, North Korea ordered 1,000 Volvo cars from Sweden, as a response to its emerging economy. The cars were shipped and delivered but North Korea just didn't bother paying and ignored the invoice. To this day, the bill remains unpaid, making it the largest car theft in… pic.twitter.com/Z7adxCybvK
— Historic Vids (@historyinmemes) November 8, 2023
Stokholm i Pjongjang su sljedeće godine dodatno produbili odnose, pa je tako Švedska čak i otvorila ambasadu u ovom azijskom gradu.
Međutim, stvari su ubrzo počele da se raspadaju. Ekonomija Sjeverne Koreje počela je da posustaje, a automobili, koji su služili kao taksiji, nikada nisu ni plaćeni - Pjongjang je samo ignorisao ovaj problem, što uspješno radi do dana današnjeg.
S obzirom na to da su kamate danas narasle na više od 325 miliona dolara, a Volvo se i dalje može vidjeti na ulicama Pjongjanga, mnogi ovu situaciju navode kao "najveću krađu u historiji automobila".