Kvarovi na automobilu nikada nisu dobrodošli, međutim, najčešće se dese onda kada nam je automobil najpotrebniji ili kada se nalazimo u gustom saobraćaju, te se pored pokvarenog automobila moramo izboriti i sa ljutim vozačima oko nas.
Nađu se uvijek i neki dobri ljudi da nam pomognu da automobil odguramo do prvog proširenja i tada nam ne preostaje ništa drugo nego zvati službu za pomoć na putu i čekati na spas.
Mnogi od kvarova zbog kojih nas automobil iznenada „iznevjere“ mogu se i izbjeći uz malo preventivnog djelovanja, te vam donosimo pregled najčešćih uzroka kvara na automobilu i šta možemo uraditi da ih spriječimo.
Prazan akumulator
Prazan akumulator, pogotovo u hladnim zimskim jutrima, najčešći je kvar na automobilu. Međutim, i ljetne vrućine čine štetu akumulatoru, pa auto može stati bilo kada. Vijek akumulatora je oko 5 godina, ali svakako preporučujemo godišnju provjeru, koje je najčešće besplatno. Da biste spriječili nepotrebno pražnjenje akumulatora, vodite računa da pogasite sva svjetla, žmigavce, ventilaciju i radio prije nego izađete iz automobila. Noviji modeli crpe više struje, čak i kad je automobil ugašen, zbog brojnih ugrađenih sistema (asistencija, daljinsko otključavanje, alarmi itd.), pa iako imaju jače akumulatore, zimi im se može desiti da se akumulator isprazni. Jednostavno rješenje je imati spremne kablove za paljenje.
Kvar na alternatoru
Alternator proizvodi potrebnu struju i puni akumulator, pa ako je u kvaru, auto će potpuno stati i ostati bez struje. Treba ga redovno pregledati, a dobar pokazatelj da nešto s njim nije uredu je smanjena jačina svjetala ili njihovo treperenje na glavnim farovima kad auto stoji i radi u leru. Ipak, kod vozila sa ksenonskim i LED svjetlima to se ne može primijetiti. Ako primjetite treperenje ili slabiju osvijetljenost, na vrijeme posjetite automehaničara.
Pregrijavanje
Prije su bile česte scene vozila sa strane ceste sa dignutim haubama iz kojih se puši para, dok je danas to malo rjeđi slučaj. Najčešći uzrok pregrijavanja je najčešće i vrlo jednostavan: nema dovoljno tekućine za hlađenje u sistemu! Naročito prilikom dužih vožnji provjerite na vozačkoj tabli da li vam se automobil previše zagrijava. U slučaju da se strelica naglo poveća, zaustavite se, ostavite da se automobil u potpunosti ohladi, te provjerite stanje tekućine u spremniku. Nikada ne otvarajte spremnik kada je motor vruć, jer vam para tekućine može ozbiljno naškoditi.
Istrošene ili prljave svjećice
Ako primijetite da automobil gubi snagu i uz to zvuči grubo poput traktora, najčešći uzrok je taj da je svjećica istrošena ili masna. Također, i kablovi za svjećice mogu biti problem jer zbog starosti i korozije gube kontakt. Ako primijetite da vam automobil gubi na jačini, nemojte čekati da problem postane gori, jer je zamjena svjećica vrlo povoljna i brza.