Pilot kobnog leta zrakoplova MH370 Malaysia Airlinesa, koji je nestao prije sedam godina, pažljivo je isplanirao putanju zrakoplova kako ne bi ostavio tragove kojim putem se kretala letjelica prije nego što se srušila u Indijski ocean, sugerira najnovije izvješće, prenosi Jutarnji list.
Pilot Zaharie Ahmad Shah, koji je prema ranijim izvješćima bolovao od kliničke depresije, namjerno je promijenio smjer kretanja i ubrzao zrakoplov jer nije želio dati jasnu ideju kamo se zaputio, tvrdi zrakoplovni inženjer Richard Godfrey.
Boeing 777 nestao je s radara 8. marta 2014. godine na letu iz Kuala Lumpura za Peking, a do danas je nepoznata sudbina aviona i 239 putnika i članova osoblja.
Zrakoplov se iznenada izgubio s radara promijenivši smjer leta i umjesto toga je zabilježen tek na vojnom radaru iznad Malaškog tjesnaca prije nego što je zauvijek izgubljen.
- Kako zrakoplov ne bi bio otkriven, pilot je izbjegavao dati jasnu ideju o tome koju putanju je odabrao često mijenjajući smjer letenja, napisao je Godfrey u izvješću.
Ističe da bi se putanja zrakoplova MH370 mogla ucrtati uz pomoć podataka iz WSPR-a, Slabog širenja signala, globalnog radijskog sustava koji prati i otkriva zrakoplove dok prolaze signale postavljanjem 'eletroničkih putnih žica'.
- WSPR je poput gomile žica ili laserskih zraka, ali one djeluju u svim smjerovima preko horizonta do druge strane svijeta, izjavio je Godfrey za Airline Ratings.
Let je prešao osam tankih žica dok je prelijetao Indijski ocean, što je u skladu s prethodnim istraživanjima koja su se usmjeravala na putanju leta, rekao je.
On tvrdi da je pilot Shah koristio putne tačke kako bi se kretao 'neslužbenim putanjama i tako izbjegao da zrakoplov bude otkriven'.
- Čini se da je pilot znao za radno vrijeme radara Sabang i Lhokseumawe i to vikendom navečer, u vrijeme slabijeg međunarodnog prometa kada radari neće biti aktivni, tvrdi u svom izvješću.
- Također, izgleda da je putanja pomno planirana jer je pilot izbjegavao rute komercijalnih letova. Nije bio toliko zabrinut zbog potrošnje goriva, više je napora uložio u ostavljanje lažnih tragova.
- Značajan broj promjena rute i brzine sugerira da je pilot tokom leta bio aktivan. Bilo je više promjena brzine od očekivanog broja, tvrdi Godfrey.
Prijatelji pilota u ranijim novinskim izvješćima tvrdili su da je pilot usamljen i tužan te se vjeruje da je bolovao od kliničke depresije.
Unatoč četverogodišnjim naporima za pronalazak zrakoplova koji su stajali 200 milijuna dolara, ostaci malezijske letjelice nikada nisu pronađeni. Riječ je o jednoj od najvećih misterija zrakoplovstva.
Iako zrakoplov nikada nije lociran, njegovi ostavi izvađeni su iz mora kod Mauricijusa, Madagaskara, Tanzanije i Južnoafričke Republike.
U martu ove godine analiza dijela olupine, pronađenog u avgustu 2020., potaknula je pozive za organiziranjem nove potrage za zrakoplovom