Ako se svakodnevno vozite gradom, onda svakodnevno i na desetine puta stanete na crveno svjetlo. Međutim, da li to izvodite ispravno?
Istraživanja kažu da veliki broj vozača, čak i onih iskusnih, pravi neke krucijalne greške prilikom ovog uobičajenog manevra.
Dijelom jer su pogrešno naučeni u autoškolama, dijelom jer slušaju loše savjete, ali činjenica je da brojni vozači prave jednu ili više grešaka:
Ne prebacivati prerano u ler
Prvo, uobičajena je greška prerano prebaciti mjenjač u neutralni položaj, čak nekoliko stotina metara od raskrsnice.
Prebacivanjem u ler daleko prije dolaska na semafor povećava se trošenje i habanje vaših kočnica.
U praznom hodu jedino sredstvo usporavanja su kočnice. To znači da postižu mnogo veću temperaturu nego kada koče u brzini, što rezultira mnogo skupljim servisnim popravkama kočnica.
Također, u leru je i potrošnja goriva veća nego kad automobil koči sam, odnosno motorom.
Drugo, spuštanje u nižu brzinu dok se približavate raskrsnici, a pre nego što pritisnete kvačilo i kočnice, staromodan je način.
Nije dobro prilagođen modernim automobilima s prednjim pogonom s disk kočnicama i ABS-om.
Prebacivanje u niže stepene prijenosa započelo je još dok je većina automobila imala pogon na zadnje točkove i nepouzdane bubanj kočnice, koje su bile sklone pregrijavanju i slabljenju.
S modernim kočnicama, niži stepen prijenosa dodaje otpor prednjim točkovima i zapravo može da poveća zaustavni put na klizavim putevima.
Pritisnuti kvačilo tek kada obrtaji padnu
Kao što smo spomenuli, ove dvije stvari koje ljudi obično rade su pogrešne. Ali, njihova kombinacija pravi je način da zaustavite automobil na crvenom svjetlu na semaforu.
Dakle, ispravan način da zaustavite moderan automobil je da počnete da kočite pravovremeno, držeći automobil u brzini i obje ruke na volanu. Nemojte da pritiskate kvačilo.
Tek kada potpuno usporite, odnosno neposredno prije nego što broj obrtaja motora dosegne hiljadu, pritisnite kvačilo i kada se zaustavite, stavite mjenjač u neutralni položaj.
Ako ćete neko vreme stajati, sigurnije je ostati u neutralnom položaju s nogom van kvačila nego čekati u brzini.
Osim toga, držanje noge na kvačilu za svako crveno svjetlo uzrokuje pregrijavanje i na kraju mogući kvar, piše Index.