Na sjednici Parlamenta Federacije BiH sam aktuelizirao pitanje zastoja izgradnje dionice autoputa Vranduk - Ponirak, kao i potencijalne zloupotrebe ogromnog iznosa sredstava, poručio je federalni zastupnik Damir Mašić.
Pojasnio je da je ugovor o izgradnji ove dionice je potpisan 2019. godine, "iste godine je početa i izgradnja, a završetak izgradnje je bio planiran 2021. godine. Dakle, prije više od dvije godine dionica je trebala biti završena. Dužina dionice je 5,3 kilometra, a ugovorena vrijednost izvođenja radova 76,5 miliona eura. Izvođači su azerbejdžanski Azvirt i bosanskohercegovački Hering, a finansiranje je osigurano putem OPEC fonda".
Suprotno ugovoru
Dodao je da odmah nakon potpisivanja ugovora azerbejdžanski Azvirt kreće u izmjene prvobitnog projekta "iako to, navodno, nije bilo moguće raditi sukladno potpisanom ugovoru. Pored ugovorenih 76,5 miliona eura, odmah se krenulo i u dodatno zaduženje od 25 miliona eura iz OPEC fonda".
Kaže da izmjenama ovog projekta na sektoru 6 i 7 ove dionice, što je 1.700 metara unutar ukupna 5,3 kilometra, "procjenjuju na dodatnih čak 69 miliona eura, što je gotovo jednako ugovorenom iznosu za kompletnu dionicu. Nakon toga Azvir koriguje prijedlog na jednako vrtoglavih 48 miliona eura, iako je previđena cijena u prvobitnom ugovoru za ovaj dio dionice na sektorima 6 i 7 od 1.700 metara bila 9,7 miliona eura.
Dakle, sa procijenjenih 9,7 miliona eura u potpisanom ugovoru, nakon potpisivanja istog, naprasno postaju 48 miliona eura!?".
Napomenuo je da je prethodni direktor neposredno pred svoju smjenu u maju 2023. suspendovao Azvirt na dvije godine, a da onda novoimenovani direktor Lasić odmah nakon imenovanja ukida ovu suspenziju Azvirt-a 30. maja 2023.
Nema više para
"Isti novoimenovani direktor Lasić 22. augusta od Azvirta traži obustavu radova, dvije godine nakon što je prošao rok za završetak radova na ovoj dionici!?
Zvanično obrazloženje je bilo da nije spremna revizija projekta za sektor dionice koji se tek treba graditi, a nezvanični razlog je navodno bio jer je nestalo para!?", otkriva Mašić i dodaje:
"S obzirom na to da mi učestalo proteklih godina imamo probleme na pojedinim projektima koje radi Javno preduzeće Autoceste FBiH, od tunela Hranjen i dionice Zvirovići - Počitelj i pukotina na mostu do ovog slučaja za koje mi nikada nisu dostavili odgovore, tražio sam punu informaciju od JP Autoceste FBiH i resornog ministarstva za saobraćaj i komunikacije i otvoreno im postavio pitanje ko je odgovoran za nastale propuste i kada će položiti račune za nemjerljivu štetu koja je napravljena gradjanima Federacije BiH.
Za njih ne znam, ali znam da ja odustati neću od postavljanja njima nezgodnih pitanja i traženja odgovornosti nadležnih".