Električni automobili, koji su sve češći prizor na evropskim putevima, doveli su do toga da klasični manuelni mjenjači nemaju previše smisla.
Sve manje ih je i u benzincima i dizelašima, jer automatici preuzimaju primat. Međutim, jedan potez pokazuje da se proizvođači automobila prilagođavaju tržištu i da potražnja za ručnim mjenjačima još postoji.
Šta kažu Amerikanci, iz koje zemlje dolaze najpouzdaniji automobili?
Toyota je protekle sedmice podnijela osam novih patenata u kojima je opisano električno vozilo sa ručnim mjenjačem, piše Revijahak.
Kako se navodi, izgleda da je Toyota osmislila sistem sa tri različita načina rada. Jedan zahtjeva od vozača da koristi papučicu "kvačila" i ručicu mjenjača, dok drugi ne zahtijeva upotrebu papučice (moguće da bi se koristio prilikom parkiranja, vožnje unazad ili u saobraćajnoj gužvi).
Za treći način nije potrebna ni papučica "kvačila", ni ručica mjenjača. Takođe, čini se da se u trećem načinu rada svim funkcijama upravlja automatski, pa se automobil koristi poput svakog drugog vozila opremljenog automatskim mjenjačem.
Jasno je da se ovdje radi o pseudo-ručnom mjenjaču, a uređaj će biti tu iskljčivo da udovolji onima koji ne mogu da zamisle vožnju bez maneulnog menjača, bez realne potrebe za tim.
Računar će prilagođavati rad motora promjenama stepena prenosa, u zavosnosti od položaja papučice gasa, brzine…