Objava na društvenim mrežama u kojoj se tvrdi da je indijska glumica umrla od raka grlića maternice i kasniji video u kojem je objavila da je živa potaknuli su žestoku raspravu o etičkim dilemama koje okružuju reklamne kampanje na internetu.
U petak je na službenom Instagram računu Poonam Pandey objavljeno "da se 32-godišnja glumica hrabro borila s bolešću i umrla".
Mnogi su povjerovali objavi. Novinske kuće objavile su vijest o njenoj smrti u roku od nekoliko minuta, a društveni mediji bili su puni odavanja počasti glumici.
Pandey je glumila u nekoliko filmova, ali je postala online senzacija zbog svojih kontroverznih objava i reklamnih kampanja. Glumica je 2011. obećala da će se skinuti gola ako indijska reprezentacija u kriketu osvoji Svjetsko prvenstvo, no toga se nije držala.
Samo dan nakon svoje "smrti", Pandey je objavila video u kojem kaže da je "odglumila svoju smrt" te da je objava na Instagramu za njenih 1,3 miliona pratitelja dio kampanje na društvenim mrežama za podizanje svijesti o raku maternice.
Međutim, njena lažba objava o smrti izazuvala je žestoek kritike. Neki su također kritizirali medije zbog izvještavanja o njenoj smrti bez provjere vijesti.
"Nakon smrti Poonam Pandey uslijedila je smrt indijskih medija. Bez provjera, bez provjere činjenica... Ništa od toga nije bilo važno. Danas je oživjela. Ne mogu reći isto o našem novinarstvu", napisao je jedan korisnik na društvenoj mreži X.
Ipak, neki novinari svoju su odluku branili rekavši da ju je podijelio glumičin "službeni Instagram račun". U subotu se Schbang - agencija za društvene medije odgovorna za kreiranje kampanje - izvinila onima koje je kampanja "potaknula".
No, bura oko kampanje još nije utihnula. To je natjeralo ljude da se zapitaju je li u redu da takvi postupci imaju prednost nad etikom kada je u pitanju stvaranje "viralnih" kampanja poput ove.
Neki su također pitali tko je odgovoran za postavljanje ovih standarda - jesu li to oglašivači, mediji ili gledatelji?