"Dekarbonizacija" je riječ koju ćete puno čuti u budućnosti jer proizvođači automobila postupno ukidaju motore s unutrašnjim sagorijevanjem kako bi napravili mjesta za niz električnih vozila.
Audi je također prihvatio električni pogon s najavom da će nakon 2025. godine prestati s proizvodnjom motora s unutrašnjim sagorijevanjem. Počevši od 2026., kompanija sa sjedištem u Ingolstadtu prodavat će samo EV-ove.
Prema nekim planovima do 2033. godine, proizvodnji automobila na fosilna goriva doći će kraj. Međutim, Audi je rekao da bi unutrašnje sagorijevanje moglo živjeti još nekoliko godina u Kini, ovisno o potražnji kupaca. U međuvremenu, njemačka luksuzna marka ažurira neke od svojih vrlo kritiziranih dizelskih motora kako bi radili čišće, čineći ih komaptibilnim s obnovljivim gorivima.
Kompatibilan s V6 TDI-ima koji proizvode do 286 KS (210 kW), HVO je skraćenica za hidrotretirano biljno ulje. Predstavlja Audijevu posredničku metodu za suzbijanje emisija prije elektrifikacije. Mnoge konfiguracije motora sa šest cilindara prilagođene su da rade na održivijem gorivu i od sredine februara napuštaju fabrike u ovoj čišćoj postavci.
U usporedbi sa starim dizelom, Audi tvrdi da je emisija CO2 smanjena za nevjerovatnih 70 do 95 posto. Tu je i sporedna korist od usvajanja HVO-a jer ima 30 posto višu ocjenu cetana, čime se poboljšava proces izgaranja.
To bi se trebalo isplatiti tokom hladnih zimskih jutara, ali u Evropi postoji samo oko 600 benzinskih postaja na kojima možete pronaći HVO. Većina ih se nalazi u Skandinaviji, a samo nekoliko ih je kod kuće u Njemačkoj.
HVO kompatibilni TDI motori trenutno su dostupni za modele A4 do A8, zajedno s Q7 i Q8. Audijevi inženjeri dali su prioritet najpopularnijim modelima s dizelskim gorivom, zbog čega će Q5 uslijediti početkom sljedećeg mjeseca. A6 Allroad će ovog ljeta dobiti isti tretman. Na drugim mjestima, Volkswagen Touareg V6 TDI također se može „hraniti” održivim gorivom.