Revizorsko-konsultantska firma EY analizirala je 16 najvećih svjetskih automobilskih kompanija i otkrila rekordne vrijednosti nekih ključnih brojki za 2023, piše ugledni slovenski Avto Magazin.
Ukupna prodaja automobila porasla je za 14 posto na 2,05 triliona eura. Dobit je porasla čak 15 posto i dosegnula je 176 milijardi eura. Marža je s 8,6 posto nešto viša od prošlogodišnjih 8,5 posto. U odnosu na 2022. godinu rast prodaje iznosio je sedam posto.
Dodatno, slabi japanski jen pomogao je japanskim automobilskim firmama povećati profit za 65 posto i povećati prodaju za 22 posto.
Ostale firme razvijale su se znatno manje dinamično, a njemački proizvođači bilježe rast ukupne dobiti od samo sedam posto. Među firmama s najvećom profitnom maržom prednjači Mercedes-Benz s maržom od 12,8 posto, ispred euroameričke grupe Stellantis (12,1 posto) i minhenskog rivala BMW-a (11,9 posto).
Najveći pad bilježi Tesla, čija je marža pala sa 16,8 na 9,2 posto u odnosu na prethodnu godinu, čime se kompanija smjestila u sredinu ljestvice.
Krajem prošle godine nad mnogim su se proizvođačima automobila nadvili tamni oblaci, a problemi s kojima se industrija suočava postali su sve očitiji. Prodaja je porasla za samo devet posto, dok je dobit smanjena za čak pet posto. EY vidi tri glavna uzroka pogoršanja situacije. Prvi problem je to što ekonomija nastavlja slabiti, a prodaja novih automobila još uvijek je znatno ispod razine prije pandemije.
U 2019. proizvođači su prodali gotovo 76 miliona automobila, prošle godine samo oko 66 miliona. To dovodi do viška kapaciteta, što je trenutno pravi problem za proizvođače, ali i za dobavljače.
Problem je i elektromobilnost koja ne doživljava zamah kako su planeri mobilne budućnosti očekivali. Industrija je uložila milijarde u nadi da će potražnja za električnim automobilima brzo rasti, ali sada rastu sumnje. Trenutni milijardski profit gotovo je isključivo rezultat prodaje modela s motorima s unutarnjim izgaranjem.
I treći problem? Kina. Tamošnja prodaja stagnira, a njemački proizvođači automobila predvođeni Volkswagenom i BMW-om zabilježili su lagani rast prodaje od 1,4 posto. Ali svi ostali pregledani proizvođači pretrpjeli su pad prodaje na kineskom tržištu.
U prosjeku je ondje prodaja pala za pet posto; čak je 2020. godine 39 posto svih novih automobila njemačkih automobilskih kompanija predano kupcima u Kini, u poređenju sa samo 34 posto prošle godine. Osim toga, kineski proizvođači električnih automobila sve su agresivniji.
EY očekuje da se rekordne marže iz 2023. neće održati jer nema znakova ekonomskog poboljšanja u obliku povećane potražnje. Konkurencija se opet velikim dijelom temelji na prilagodbi cijena, također u električnom segmentu. Sve više proizvođača trenutačno pokušava namamiti kupce u autosalone sniženjima cijena, promotivnim popustima, povoljnim ponudama financiranja i posebnim modelima.