Nakon što je Slovenija zabranila energetski napitak Prime, isto je učinila i Hrvatska, a ministar Zdravlja Vili Beroš rekao je da je tražio hitno ograničavanje konzumiranja Prime za djecu.
Iako su oba pića i u Americi (gdje Prime 200 mg kofeina) i u ostatku svijeta (gdje ima 140 mg) reklamirana kao pića za osobe starije od 18 godina, mnogi zamjeraju to što je ambalaža Primea slična drugoj liniji pića, Prrime, koja je dostupna mlađima od 18 godina. Osim toga, energetski napitak sadrži i L-teanin koji nije dopušten u EU.
– Mi smo u prvom redu kompanija usredotočena na društvene mreže. Dobra stvar vezana za društvene mreže su podaci, a podaci su ti da je 90 odsto moje publike iznad 18 godina – rekao je za ABC News Logan Paul, jutjub zvijezda i jedan od tvoraca ovog brenda, te dodao: “Konzumiranje kofeina nije preporučeno za djecu ni bilo koga ispod 18 godina. To je standard u industriji, a ne nešto što je vezano za Prime. Ljudi trebaju biti pametni oko toga što unose u svoja tijela.”
Logan Paul nedavno je objavio da su on i influencer KSI, s koji je pokrenuo ovaj projekt, na Prime do sada zaradili milijardu i 200 miliona dolara.
I dok je ovo samo po sebi tek umjereno zanimljiva priča jer bi Prime od samog starta trebao biti u identičnoj kategoriji kao i ostala energetska pića, njegovi ostali nepromišljeni potezi i mutni poslovi cijeloj priči daju dodatnu dimenziju. Pogotovo u slučaju kad se radi o prehrambenim proizvodima do kojih mogu doći i djeca koja postaju konzumenti čak i ako, možda, i nisu ciljana publika reklamne kampanje.
Ko je Logan Paul?
Za one koji možda ne znaju, Logan Aleksandar Paul (28) je Jutjub zvijezda, a Forbes ga je 2017., 2018. i 2021. proglasio najboljem plaćenim jutjuberom. S preko 90 miliona sljedbenika na raznim platformama, Paul je jedna od najprepoznatljivijih faca u svijetu.
Karijeru je 2013. započeo na kasnije ugašenom Vineu, a iste godine aktivno je krenuo i s objavama na Jutjubu gdje je skupio skoro 24 miliona sljedbenika i preko šest milijardi pregleda.
Paul je ujedno i jedan od onih jutjubera koji su slavu stekli svojom spremnošću da učini sve za gledanost što ga je učinilo jednom od najgledanijih, ali ujedno i najomraženijih osoba na toj platformi. I daleko od toga da je jedini ili najgori, ali s godinama je postao nešto kao zaštitno lice klasičnih “Jutjub šu**ka” kojih je danas toliko da se svi stapaju u jednu bezličnu masu negativnosti.
Njegovi “skandali” klasično su nepromišljeno ponašanje i previše ih je da bismo ih pobrojali, ali ovo su neki od njegovih “najvećih hitova”:
Zlostavljanje uginulih životinja
Niko ne zna gdje je nabavio mrtve štakore, ali to je manje bitno. Ono što je bitnije je da je Paul, u nastojanjima da se “vrati u velikom stilu”, odlučio šokerom mrcvariti mrtve štakore što se nije svidjelo ni Jutjubu ni Guglu koji su isključili oglašavanje na njegovom kanalu i odlučili pažljivije pratiti sadržaj koji dijele njihove najveće zvijezde.
Divljanje u inostranstvu
Logan i njegov brat uspiju napraviti cirkus bilo gdje se pojavili, a osim Japana gdje su servirali svoj najveći hit, bilo je tu i putovanje u Veneciju i Rim. Odlučili su dronom nadlijetati Koloseum, zbog čega su privedeni, a od toga su, očekivano, napravili onlajn cirkus.
Lažirao je vlastitu smrt
Kao i većina najgorih jutjubera, Logan je odlučio iskoristiti naivnost svojih najmlađih fanova tako što je lažirao vlastito ubistvo. Ideja je bila da lažira provalu tokom koje je upucan, a na kraju je dramatično otkrio da se radi o jednoj velikoj “šali”.
Video iz Japana
I za kraj, njegov najveći Jutjub hit je posjeta šumi Aokigahara koju lokalno stanovništvo naziva “šumom suicida” jer je mjesto na kojem velik broj samoubica dolazi skončati svoj život. Tokom posjete, Logan i njegovi prijatelji naišli su na tijelo muškarca koji je visio na drvetu, snimali su ga, smijali se i video objavili na Jutjubu. Logan se neiskreno izvinio i premda je to bilo više nego dovoljno (možda čak i nepotrebno) za profil fanova, mnogi mu to nikada nisu oprostili jer je ovim potezom zacementirao status jednog od najomraženijih jutjubera.
Međutim, ovo su sve stvari koje će zasmetati autsajderima, medijima i njegovim kritičarima, ali ne nužno i fanovima za koje Logan ne može učiniti ništa pogrešno. Na stranu njegove agresivne promotivne kampanje u sklopu kojih fanovima prodaje bilo koji od svojih brojnih proizvoda. Slagali se s pristupom ili ne, radi se o legitimnoj prodaji “mercha” što je u konačnici i poenta svih tih kanala. Svi prodaju nešto i to je jednostavno priroda onlajn postojanja većine influencera i tvoraca onlajn sadržaja.
Na kraju krajeva, to je ono što Paul radi. Radilo se o njegovim bokserskim mečevima, dokumentarcu o ravnoj Zemlji ili kečerskim poduhvatima, Logan Paul zna što njegova publika želi i daje im upravo to.
Muljator i lažnjak
Međutim, krajem prošle godine youtuber Stefan Findeisen, koji se i inače bavi razotkrivanjem muljaža, posebno onih povezanih s kriptovalutama, u trodijelnom se dokumentarcu pozabavio Loganovom NFT igrom nazvanom “KriptoZoo”. Igra je od samog početka naišla na talas kritika. Od onih koji su se sprdali sa Paulom jer se u igri koriste stock fotke životinja, do onih koji su ga otvoreno kritikovali jer igru prodaje i klincima.
Ono čime se pozabavio Stefan Findeisen je muljaža s kriptovalutama, lažno pumpanje vrijednosti i milioni dolara koje su izvukli od investitora da bi na kraju servirali igru koja jednostavno ne radi.
Naravno, Logan Paul nedugo nakon toga objavio je video u kojem značajno (i u samo sedam minuta) neuvjerljivo pokušava prikazati Stefana kao osobu koja zlonamjerno izvrće činjenice i koristi ga kako bi podigao gledanost svog kanala.
Osim što ni u jednom trenutku nije preuzeo odgovornost za svoje propuste i krivicu je svaljivao na članove svog tima koji su se pokazali kao prevaranti, zaprijetio je Findeisenu tužbom. Od tužbe, očekivano, nije bilo ništa, ali još bitnije, nije bilo ništa ni od informacija vezanih za katastrofu zvanu KriptoZoo.
Paul je sedmominutni video naknadno izbrisao, ispričao se na Tviteru i obećao da će vratiti 1,3 miliona vlasnicima spornih NFT. Još jednom očekivano, niko od oštećenih još uvijek nije dobio ni centa.
Svi brane, Logan Paul zarađuje milijarde
Što se pak Primea tiče, to je još jedan od Paulovih poslova koji je donio golemu zaradu, ali bukvalno nailazi na probleme gdje god se pojavi.
Australija je zabranila prodaju Primea, školama jer predstavlja zdravstveni rizik svima mlađim od 15 godina, trudnicama, dojiljama te se ne smije koristiti bez ljekarskog nadzora, a neki su ga nutricionisti nazvali proizvodom koji “stvara ovisnost”.
Kanada takođe ima problema s ogromnom količinom kofeina, Danska je povukla proizvod s polica. Holandija, Novi Zeland, Slovenija i Južna Afrika zabranili su prodaju Primea, a u SAD je na udaru kritika zbog sulude količine kofeina zbog čega se svima sugeriše da ovo piće ne konzumiraju.
I naravno da se u jednom trenutku morate zapitati ko su uopšte ljudi koji bi dopustili da im djeca konzumiraju lijekove, dodatke hrani ili napitke iza kojih stoje influenceri, jutjuberi i bezveznjaci s interneta, ali nažalost, to je svijet u kojem živimo. Podcasteri, influenceri masovno promovišu ili prodaju sumnjive, a ponekad i neopisivo štetne ideje i proizvode.
Ljudi na internetu imaju moć koju ne bi smjeli imati, ali isto tako, povodljivi i glupi ljudi su savršene mušterije, navodi Index
Stoga, nimalo ne čudi da je u istu igru ušao i Logan Paul koji će s još manje odgovornosti ući u prodaju nečega s čijom je štetnosti, u najboljem slučaju, ili neupoznat ili je pak nedovoljno zainteresovan da to promijeni ili da se time uopšte pozabavi na adekvatan način.
I budimo realni, njemu je ovo samo jedan od nebrojenih poslovnih poteza, a kad se pojavi vijest o štetnosti ili neko ozbiljno nastrada, neiskreno će se ispričati, pronaći nešto novo i nastaviti kao da se ništa nije dogodilo.