Katarska državna energetska kompanija, jedan od najvećih svjetskih izvoznika tečnog prirodnog plina, zaustavila je slanje tankera kroz Crveno more nakon napada pod američkim vodstvom na militante Huta u Jemenu na ključnoj trgovinskoj ruti.
Napadi Huta na brodove, koji tvrde da djeluju u znak solidarnosti s Palestincima, poremetili su globalnu trgovinu i uznemirili su velike zapadne sile kao posljedicu duže od tromjesečnog rata Izraela s borcima Hamasa u Gazi.
U posljednjem preokretu politike velike kompanije, državni QatarEnergy zadržao je najmanje četiri tankera s tečnim gasom LNG iz Crvenog mora, kazao je visoki izvor, dodajući da se proizvodnja nastavlja.
To je uslijedilo nakon desetaka američkih britanskih napada na Hute u Jemenu. Oni su godinama u ratu s koalicijom pod saudijskim vodstvom, ali su također usmjerili ka morskim putevima pokraj sebe kao način da izvrše pritisak na Izrael.
Američka vojska saopćila je u nedjelju navečer da je njen borbeni avion oborio protubrodsku krstareću raketu koju su militanti ispalili prema američkom razaraču, navodi se u vojnom saopćenju postavljenom na društvenoj mreži X.
U ponedjeljak je proizvođač automobila Suzuki saopćio da će se proizvodnja zaustaviti u njegovoj fabrici u Esztergomu u Mađarskoj od 15. do 21. januara jer su napadi na Crveno more odgodili dolazak motora japanske proizvodnje.
Huti su obećali da će nastaviti napadati brodove povezane s Izraelom i pružit će čvrst odgovor na napade na njih.
Američka saveznica Britanija saopćila je kako nema želju da bude uključena u sukob na Crvenom moru, ali je posvećena zaštiti prava na slobodnu plovidbu.
"Pričekajmo i vidimo šta će se desiti", kazao je ministar odbrane Grant Shapps o potencijalnim novim udarima.
Podaci LSEG praćenja brodova pokazali su da su katarski brodovi Al Ghariya, Al Huwaila i Al Nuaman utovarili LNG u Ras Laffan i krenuli prema Sueckom kanalu prije nego što su se 14. januara zaustavili u Omanu. Al Rekayyat, koji je plovio nazad u Katar, zaustavio je svoju rutu 13. januara u Crvenom moru.
"To je pauza da dobijemo savjete o sigurnosti, ako prolazak kroz Crveno more i dalje bude nesiguran, ići ćemo preko Rta", rekao je izvor iz QatarEnergy Reutersu u ponedjeljak.
Duža ruta oko afričkog Rta dobre nade može produžiti oko devet dana uobičajeno 18-dnevno putovanje u Evropu.
Vlada Katara i QatarEnergy nisu odmah odgovorili na zahtjeve za komentar.
Crveno more je povezano sa Mediteranom Sueckim kanalom, stvarajući najkraći brodski put između Evrope i Azije, a povezano je sa Adenskim zalivom moreuzom Bab-al-Mandab između Jemena i Džibutija.
Oko 12 posto svjetskog pomorskog saobraćaja prolazi kroz kanal.