Tehnologija

Kako raditi manje, a dobivati punu plaću? Neki zaposlenici su pronašli lukavo rješenje

Kako raditi manje, a dobivati punu plaću? Naime, nakon predstavljanja chatbota ChatGPT prije nekoliko mjeseci ponovno su se intenzivirale rasprave oko utjecaja umjetne inteligencije na poslove budućnosti. Jasno je kako će na nekim, s godinama vjerojatno i brojnim radnim mjestima AI uzeti ljudima poslove. No naglašava se kako će to biti neki ponavljajući poslovi. Dok će na zanimljivijim i kreativnim poslovima i dalje dominirati ljudi. Iako se ChatGPT pokazao prilično kreativnim. I već sada se može koristiti za pisanje knjiga, eseja itd.

Kako raditi manje, a dobivati punu plaću?

No čini se da neki zaposlenici ne samo da ne strahuju od tehnologije i umjetne inteligencije. Već je iskorištavaju te je već danas koriste kao pomoć u obavljanju svojih poslova. To je pokazalo istraživanje provedeno među skoro 12 hiljada korisnika Fishbowla, društvene mreže za poslovne korisnike. U istraživanju su učestvovali zaposlenici iz nekih najvećih svjetskih kompanija poput Amazona, Googlea, IBM-a. Potom, Mete, Twittera, McKinseya, Bank of America, Nikea itd.

Prema tom istraživanju, skoro 70 posto zaposlenih priznalo je kako su već koristili alate bazirane na umjetnoj inteligenciji u poslovnim aktivnostima i zadacima. Ono što je posebno zanimljivo je da 68 posto njih o tome nije obavijestilo svoje nadređene. Dakle, dio posla koji šefovi misle da obavljaju zaposlenici, u biti obavlja umjetna inteligencija. Riječ je o poslovima poput copywritinga, pisanja emailova i slično.

Porastao broj objava

Broj zaposlenika koji koriste AI u svojim poslovnim aktivnostima značajno se povećao u samo mjesec dana. Naime, anketa provedena početkom januara pokazala je kako je tada 27 posto ispitanih koristilo AI u svojim radnim zadacima. Također, u posljednjih mjesec dana značajno je porastao broj objava i komentara na toj mreži oko ChatGPT-a, načina njegova korištenja i slično. Tako da je jasno kako će u budućnosti broj zaposlenika koji koriste ovaj chatbot i dalje rasti.

U budućnosti svi ćemo puno više koristiti umjetnu inteligenciju u našoj svakodnevici. Pogotovo prilikom pretraživanja interneta jer su Google i Microsoft već prikazali nove verzije svojih tražilica u kojima odgovore na korisničke upite daje upravo umjetna inteligencija.