Kada krenete u kupovinu neke hvaljene kreme za lice ili najnovijeg seruma s vitaminom C, sigurno vam se dogodi da ulaskom u trgovinu pronađete gotovo identičan proizvod po znatno nižoj cijeni. Mnogima se tada javi sumnja: opravdava li skupi proizvod svoju cijenu ili isti rezultat mogu dobiti i onim jeftinijim?
Često se kaže da mnoge od najpoznatijih robnih marki imaju visoke cijene zbog troškova marketinških i reklamnih kampanja. No puno bliže istini jest činjenica da je znatno više novca uloženo u nauku koja stoji iza njihovih formula.
'Ulaganje u istraživanje i razvoj, posjedovanje laboratorija sa naučnicima i istraživačima te lansiranje proizvoda nakon dugogodišnjeg provođenja iscrpnih studija jest ono što je skuplje. Ali to je ključ za postizanje inovativnih i učinkovitih formula s kombinacijom aktivnih sastojaka u tačnim koncentracijama tako da se međusobno unapređuju', pojasnio je Julien Michoud, izvršni direktor premium beauty brenda Nescens pa navodi primjer:
'Konkretno, razlog visoke cijene naših proizvoda leži u dugogodišnjim ulaganjima u proizvodnju današnje formule, jedine s vitaminom A koja se može nanositi i danju bez ikakvog rizika od iritacije i najosjetljivije kože. Trebalo nam je osam godina da to postignemo koristeći se skupocjenim istraživanjima u korejskom laboratoriju.'
No činjenica ostaje da najpoznatiji brendovi dio svoje slave duguju zvijezdama koje su im zaštitna lica i u čiji angažman ulažu velik dio budžeta, što potom utječe na visinu cijene.
Marketinški stručnjaci tvrde da je to neophodno jer njihove sjajne formulacije inače ne bi stigle do tolikog broja potrošača, no priznaju i da postoje brendovi koji si to ne mogu priuštiti, a proizvode kozmetiku visokog kvaliteta - također po visokim cijenama.
Isto tako, jeftiniji proizvodi nerijetko će imati sličan sastav kao oni skuplji. Razlog je jednostavan - dok su u skuplji proizvod uložene stotine tisuća 'nečega' da bi se postigla dobitna formula, postoje brendovi koji će to jednostavno - kopirati.
Ovaj potez je posve legalan, no važno je da kupci znaju da isti sastojci ni na koji način ne znače istu formulu jer jeftiniji proizvod gotovo sigurno ne koristi jednako kvalitetne sastojke, niti ih 'veže' na isti način, ističu eksperti.
I ovdje dolazimo do onog ključnog: npr. razlika u hijaluronskoj kremi od pet i 100 eura krije se u kvalitetu sastojaka koji određuju kvalitet te efikasnost proizvoda.
'Sastojci moraju biti iz pouzdanih izvora, stabilizirani i inkapsulirani na odgovarajući način, bez rizika od nuspojava', tvrdi stručnjakinja za kozmetiku Sonia Ferreiro.
Kvalitet i cijenu proizvoda određuje i pakiranje, a ono je puno više od vizuelno lijepog omota.
'Pakiranje utječe na osjećaj koji imate prilikom nanošenja te sposobnost proizvoda da duže vrijeme zadrži kvalitet. Zato je, dugoročno, jeftino ponekad skupo jer ne ostaje isto vrijeme jednako učinkovito', ističe estetska dermatologinja Alicia Merino.
Kozmetički proizvodi po nižim cijenama nerijetko imaju jednostavnije formule, s manje čistim ili manje naprednim aktivnim sastojcima. No istina je da možemo pronaći ravnotežu između kvaliteta i cijene.
'Orijentirajte se na formule s učinkovitim i vrhunskim aktivnim sastojcima te s većom čistoćom kako biste izbjegli iritacije na koži, ali i na brendove čija proizvodnja daje jamstvo kvalitete (kao što su farmaceutski proizvodi) te čija je učinkovitost naučno dokazana', ističe farmaceutkinja Guadalupe Arnal, uz napomenu da na tržištu postoji mnoštvo cjenovno pristupačnih brendova koji zadovoljavaju ove kriterije.