Na prvi pogled The Idol je imao potencijal postati jedna od najvećih i najboljih televizijskih serija godine. Jedan od najpopularnijih muzičara na svijetu, Abel Tesfaye, poznatiji kao The Weeknd, udružio je snage sa Samom Levinsonom, tvorcem Emmyjem nagrađene Euphorije, kako bi stvorili mračnu dramu koja će istraživati izrabljivačko podzemlje muzičke industrije, piše BBC. Najavljena je sjajna glumačka postava, koja uključuje proslavljene glumce kao što su Dan Levy, Hank Azaria i Jane Adams, kojima su priključeni novi talenti, od kojih su mnogi prvi put prešli iz svijeta muzike na TV: Troye Sivan, Jennie Kim iz BLACKPINK-a i Moses Sumney.
U seriji je najveću ulogu do sada imala Lily-Rose Depp, kći Johnnyja Deppa i Vanesse Paradis, koja glumi problematičnu pop zvijezdu Jocelyn. Tesfaye je sebi dodijelio drugu glavnu ulogu, onu vlasnika kluba i producenta Tedrosa, koji započinje toksičnu seksualnu vezu s Jocelyn, dok ona nastoji postati najslavnija pop zvijezda u historiji.
just watched the idol. how can we go from the greatest tv shows of all time and than to the worst in the span of a week. pic.twitter.com/vcl5EWrSAZ
— Jay (they/them) (@IsJayOhKay) June 5, 2023
Ali nakon što su prve dvije epizode prikazane na filmskom festivalu u Cannesu u maju, što je opet dalo pogrešan dojam da se radi o drami koja je vrhunac prestiža, kritike su počele stizati velikom brzinom, ali nisu bile pohvalne. I News nazvale su seriju "jednim od najneoprostivijih šovinističkih, površnih, jako provokativnih medijskih priloga u novijem sjećanju", dok ju je ABC News nazvao "zastarjelim isječkom neuspjelog golicanja".
Kad je serija zatim premijerno prikazana na HBO-u u SAD nekoliko sedmica kasnije, reakcije gledatelja na Twitteru ponovile su te početne kritike. Situaciji nije pomoglo ni to što se The Idol našao u isto vrijeme na HBO-u kao i hvaljeni Succession, a jedan se korisnik Twittera, među mnogim drugima, zapitao: "Kako možemo prijeći s najboljih TV serija svih vremena na najgore u roku od sedam dana?”
.@RollingStone did we upset you? pic.twitter.com/Uyx06lyRgx
— Abel Tesfaye (@theweeknd) March 1, 2023
Šta je pošlo krivo? Prve naznake problema pojavile su se u aprilu 2022., kada je Variety izvijestio da je rediteljica Amy Seimetz napustila projekt a da je sukreator i izvršni producent Levinson predložio da je zamijeni. Također je objavljeno da je Tesfaye bio nezadovoljan kreativnim smjerom serije i da je smatrao da previše naginje "ženskoj perspektivi".
Zatim je u martu 2023. objavljen članak u Rolling Stoneu koji je otkrio da su, prema izvorima sa seta, prepravci scenarija uzrokovali da produkcija postane "poput pornografije za seksualno mučenje". Jedan član ekipe je rekao: "Bilo je to poput svake fantazije o silovanju koju bi svaki toksični muškarac imao, a onda se žena vrati po još jer to njenu muziku čini boljom."
Umjesto da se osvrne na kritike, Tesfaye je uzvratio na članak objavivši na Twitteru isječak sebe kao Tedrosa u seriji, rekavši o Rolling Stoneu: "Nisu li oni… malo nebitni?" Međutim, kada je serija emitirana, kritičari su imali ista stajališta kao ljudi iz produkcije.
Glavni problem koji su mnogi imali bio je pornografski, hipermuški pogled serije. Od mučno klišejiziranih scena seksa (s jednom koju je britanski GQ nazvao "najgorom scenom seksa u historiji") u kojima Tedros opetovano ponižava Jocelyn do njezinih mazohističkih scena masturbacije, činilo se da je Jocelyn stvorena kao uznemirujući lik ženske podložnosti.
Finale je poslužilo samo da ovo potvrdi: činilo se da lik ne postoji osim što je seksi ili se seksa, njeno veliko muzičko buđenje svelo se na prosječnu pjesmu o tome kako ju je davio njezin "tata", koju je izvodila izvijajući se za muzičke direktore. I iako je na kraju prozvala svog zlostavljača Tedrosa i izbacila ga iz svog života, tada je popustila te se ponovno udružila s njim na pozornici, nazvavši ga “ljubavlju svog života”.
Neki su Idol upoređivali s Netflixovim filmom Blonde iz 2022., još jednom produkcijom za koju se činilo da uživa u nemilosrdnom seksualnom zlostavljanju svog glavnog ženskog lika (u tom slučaju Marilyn Monroe koju glumi Ana De Armas), snimljenog za muški pogled.
Zatim je došlo do zabune oko toga što je tačno The Idol trebao biti. Činilo se da se mnogo serija pretvara u jednu: je li to bila erotska drama koja istražuje dinamiku moći u sadomazohističkoj vezi? Je li to satira na apsurdnu prirodu muzičke industrije? Jesmo li se trebali bojati Tedrosa, upitao je Vulture, ili mu se smijati?
Serija se nespretno vrtjela okolo a da nikad u potpunosti nije dosegla ono što je željela isporučiti. U međuvremenu je prividna usredotočenost na nervozu ili "bolesno i uvrnuto", kako su prvi traileri najavljivali umove Levinsona i Tesfayea, imala svoju cijenu. Dijalozi su bili užasni, radnja se nije pokrenula sve do pretposljednje epizode, a čak je i tada bila zbunjujuća zbrka i bilo je malo ili nimalo napretka likova.
Sve pozitivne strane izgubljene su u kaotičnom diskursu oko serije, ali glumci su se većinom potrudili s lošim scenarijem. Lily-Rose Depp svojom se izvedbom pokazala kao talent u usponu, a ostali istaknuti glumci bili su Sivan, Da'Vine Joy Randolph i Susanna Son.
Dok je Tesfaye bio osuđivan zbog ideje i nedostatka glumačkih vještina, njegov je soundtrack barem bio pun zanosnog, mračnog elektroničkog popa The Weeknda, prenoseći teme njegove televizijske serije daleko uvjerljivije od nje same.
Pjesma World Class Sinner / I'm A Freak, iako se pretpostavlja da je djelomično parodija seksualiziranih pjesama na čije izvođenje tjeraju mlade pjevačice, najavljena je kao "banger", što je GQ navelo na pitanje je li ovo pjesma ljeta nakon što je od objavljivanja preslušana više od 11 milijuna puta na Spotifyu.
Može li se izvući neka lekcija iz ove TV serije? Dok se čini da je očigledna ona o dopuštanju rediteljicama da vode traumatične priče usredotočene na žene, druga bi mogla biti da nijedna kreativna superzvijezda nije prevelika da bi propala. Čini se da je Tesfayeova želja da seriju prilagodi svojoj viziji pobijedila, na bolje ili, u ovom slučaju, najvjerovatnije na gore.
"Prema onome što sam vidio, serija je sjajna. Sve je rizik: kada učiniš najbolje što možeš, ja bih to nazvao sretnim završetkom. I vratio sam svoj glas", rekao je Tesfaye za W Magazine u maju, prije premijere serije. Ali po kojoj cijeni?