sporna reklama

Kako je poslovala Zara u godini bojkota?

Španska modna firma Inditex, vlasnik Zare, izvijestila je u srijedu da je poslovnu 2023. godinu zaključila dvocifrenim rastom prihode i dobiti, uz veći obim prodaje u fizičkim trgovinama i skok prihoda u internetskoj prodaji.

U poslovnoj godini koja je završila u januaru 2024. Inditexov prihod porastao je za 10 posto, dosegnuvši rekordnih 36 milijardi eura. Kada se isključe promjene valutnih kurseva, uvećan je za 14 posto.

Obim prodaje u fizičkim trgovinama porastao je za 7.9 posto. Prihod od prodaje na internetu porastao je za 16 posto, na 9,1 milijardu eura.

Godišnja neto dobit iznosila je 5,4 milijarde eura i bila je za 30 posto veća nego u prethodnoj poslovnoj godini.

Vlasnik modnih brendova, uključujući Zaru, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershku i Stradivarius, objavio je i rezultate poslovanja za period od 1. februara do 11. marta, koji su pokazali skok prodaje za 11 posto, kada se isključe fluktuacije valutnih kurseva, prenosi Hina.

U prvoj polovini proljetne sezone prodaju su potaknuli luksuzni brendovi i nastavak snažnog zamaha iz 2023. poslovne godine, kada je rastom prodaje nadmašio najvećeg rivala H&M.

Tempo rasta prihoda u prvoj polovini ovogodišnje proljetne sezone nešto je ipak sporiji jer su i cijene rasle umjerenije. U istom razdoblju 2023. prodaja Inditexa bila je uvećana 13,5 posto.

Španska grupacija povećala je vodstvo u odnosu na švedski H&M budući da robu nabavlja od obližnjih proizvođača i može je brže isporučiti, a dodatni joj je poticaj i prodaja skuplje odjeće. To joj je također pomoglo da bolje konkurira brzorastućem kineskom rivalu Sheinu.

Inditex je najavio da do 2025. godine u logistiku planira godišnje investirati po 900 miliona eura. Ove će godine potrošiti ukupno 1,8 milijardi eura na proširenje skladišnog prostora za pet posto te na tehnologiju i poboljšanje online platformi.

Španska modna firma u 2023. imala je 5.692 trgovina širom svijeta, 123 manje nego godinu dana ranije.

Poslovni izvještaj pokazuje da su njene zalihe u januaru, u usporedbi s istim razdobljem godine ranije, smanjene za sedam posto, što se dijelom pripisuje “normalizaciji uslova u opskrbnom lancu”.

Brend Zara se krajem prošle godine suočio sa bojkotom zbog sporne kampanje koju su neki povezivali sa stradanjima u Gazi, iako je kompanija negirala povezanost s tim događajima.

Clicky