Rekordan broj Amerikanaca, njih 123 miliona, pratilo je ovogodišnji Super Bowl.
Međutim, osim najvećeg nacionalnog sportskog događaja, finala lige američkog fudbala (NFL), nastupa uživo u poluvremenu i nekoliko snimaka Taylor Swift u publici, pratili su gledatelji i šest reklama od 30 sekundi za Temu – kompaniju za online kupovinu u kineskom vlasništvu.
Trgovački se div našao na meti kritika američkih i britanskih političara nakon što je istraga američke vlade utvrdila “veoma visok rizik” da su proizvodi na Temuu proizvedeni prisilnim radom.
Kompanija Temu kaže da strogo zabranjuje korištenje prisilnog, kaznenog ili dječjeg rada svim svojim trgovcima.
Forma koja prodaje svašta, od odjeće do elektronike i namještaja, prvo je pokrenuta u Sjedinjenim Američkim Državama 2022., a kasnije u Velikoj Britaniji i ostatku svijeta.
Od tada Temu ne silazi s vrha najviše preuzimanih aplikacija globalno.
Svaki je mjesec koristi nešto manje od 152 miliona Amerikanaca, prema podacima globalnog servisa za mjerenje posjećenosti SimilarWeba.
“To je Amazon na steroidima”, rekao je maloprodajni analitičar Neil Saunders, a zahvaljujući sloganu “Kupujte kao milijarder” popularnost Temua je eksplodirala.
Danas dostavljaju u 49 zemalja širom svijeta.
Tipična reklama za vrijeme Super Bowla od 30 sekundi košta oko sedam miliona dolara (6,5 miliona eura), a tokom ovogodišnjeg finala Temu ih je imao čak šest.
“To je puno novca za vrlo kratku reklamu”, rekao je Saunders i dodao:
“Međutim, reklamu vidi ogroman broj ljudi i znamo da nakon toga preuzimanje aplikacije Temu naglo poraste.”
Podaci SimilarWeba pokazuju da su pojedinačni posjetitelji platforme širom svijeta porasli za gotovo četvrtinu na dan Super Bowla u poređenju s prethodnom sedmicom – 8,2 miliona ljudi pregledavalo je stranicu i aplikaciju.
U istom razdoblju, posjetitelji Amazona i Ebaya smanjeni su za 5%, odnosno 2%, piše BBC, a prenosi Poslovni.hr.
“Potrošili su i mnogo novca na mikromarketing, nagovarajući utjecajne osobe da guraju proizvode i predlažu kupovinu stvari na platformi putem društvenih mreža kao što su TikTok i YouTube”, kaže Saunders.
Temu je u vlasništvu kineskog diva Pinduoduo – “čudovišta kineske e-trgovine”, istaknuo je Shaunu Reinu, osnivač Grupe za istraživanje kineskog tržišta.
“Širom cijele Kine ljudi kupuju proizvode na Pinduoduou, od zvučnika do majica ili čarapa”, kaže on.