Puni Gas

Kada su opasni bočni vjetrovi i kako djeluju na automobile

Bočni vjetrovi mogu biti opasni za vozače. Njemački autoklub ADAC upozorava da je potreban oprez čak i pri umjernoj jačini vjetra od oznake 5

Bočni vjetrovi mogu biti opasni za vozače. Njemački autoklub ADAC upozorava da je potreban oprez čak i pri umjernoj jačini vjetra od oznake 5 (prema Beaufortovoj ljestvici koja služi za ocjenjivanje jačine vjetra prema njegovim učincima – 29 – 38 km/h).

U slučaju jakog vjetra i nevremena vozači bi trebali biti još oprezniji za volanom nego inače, pa je bolje izbjegavati rute s mnogo drveća kako ih ne bi udarile grane koje mogu pasti. Pravilo je, usporite. Jer što sporije vozite, lakše je reagirati. Obje ruke trebaju biti na upravljaču, a trebali biste i izbjegavati nepotrebne smetnje, poput glasne muzike ili hands-free poziva, kako biste se mogli u potpunosti koncentrirati na saobraćaj.

Kod jačine vjetra kod oznake 10 (89 – 102 km/h) ne vozite ako nije nužno! U slučaju jakog nevremena (jačina vjetra 10 – više od 103 km/h) ili uragana, Njemački automobilski klub (ADAC) savjetuje da uopće ne vozite automobil ili motocikl. Jak vjetar može lako izbaciti vozila s putanje, posebno ona s višim konstrukcijama kao što su kamperi i kamioni. Iznenadni bočni vjetar često se javlja na mostovima, na izlazima iz tunela ili u šumskim prolazima.

Šta učiniti ako ste vani u oluji? Ako nalet vjetra od 70 km/h udari u vozilo koje se kreće brzinom od 100 km/h, može ga pomaknuti za jedan metar. Ako automobil vozi 130 km/h, onda ga može pomaknuti čak do četiri metra. Na otvorenim područjima opasnost se povećava na primjer na mostovima ili na izlazima iz tunela.

Jaki bočni vjetrovi također mogu iznenada utjecati na automobil ako pri pretjecanju izađete iz zavjetrine kamiona. Vozila poput prikolica, mobilnih kućica i autobusa posebno su osjetljiva na bočne vjetrove dok nadogradnje kao što su krovne kutije ili montirani bicikli također povećavaju površinu udara.

Clicky