veliko istraživanje

Izvještaj Evropske unije: Žene su glavna meta poruka mržnje na internetu

Tehnološki divovi u posljednje vrijeme suočavaju se sa sve većom kontrolom, s porastom štetnog sadržaja i dezinformacija nakon rata između Izraela i Hamasa

Žene su glavna meta poruka mržnje na internetu, uključujući uvredljiv jezik, uznemiravanje i podsticanje na seksualno nasilje, navodi se u izvještaju Evropske unije u srijedu.

To bi trebalo ohrabriti EU i platforme društvenih mreža da obrate veliku pažnju na zaštićene karakteristike kao što su rod i etnička pripadnost prilikom moderiranja sadržaja, navodi u svom izvještaju Agencija EU za temeljna prava (FRA).

Studija je sprovedena na YouTubeu, Telegramu, Redditu i X - ranije poznatom kao Twitter - u četiri zemlje članice EU između januara i juna 2022. godine. Pokazalo je da su žene glavna meta na svim platformama u zemljama uključenim i studiju. Druge pogođene grupe uključuju ljude afričkog porijekla, Rome i Jevreje.

Broj objava mržnje usmjerenih prema ženama skoro je tri puta veći od onih usmjerenih na osobe afričkog porijekla u Bugarskoj, Njemačkoj, Italiji i Švedskoj, četiri zemlje obuhvaćene izvještajem, navodi agencija EU.

"Ogromna količina mržnje koju smo identificirali na društvenim mrežama jasno pokazuje da EU, njene države članice i internetske platforme mogu pojačati svoje napore za stvaranje sigurnijeg internetskog prostora za sve", navodi direktor FRA Michael O'Flaherty u izjavi za javnost.

Prema zakonu o digitalnim uslugama EU, koji je stupio na snagu prošle godine, velike tehnološke platforme i pretraživači moraju učiniti više u borbi protiv štetnog i nezakonitog sadržaja ili riskiraju novčane kazne.

Evropska komisija u oktobru je otvorila zvaničnu istragu o naporima roditelja Facebooka Mete, TikToka i X da uklone štetni sadržaj sa svojih platformi.

Tehnološki divovi u posljednje vrijeme suočavaju se sa sve većom kontrolom, s porastom štetnog sadržaja i dezinformacija nakon rata između Izraela i Hamasa.

FRA je saopćila da nije mogla pristupiti podacima s Facebooka i Instagrama za studiju, prenosi Reuters.

Clicky