Početna cijena automobila Rimac Nevera iznosi dva miliona eura i već ih je prodano 50, proizvodna hala kampusa u Kerestincu proradit će do kraja godine, a svih 99 Bugatti Mistrala po cijeni od pet miliona eura prodato je na neviđeno, neke su od novosti iz Rimac Grupe predstavljene u njihovu proizvodnom pogonu na Jankomiru.
Voditeljica komunikacija Rimac Grupe Marta Longin kaže za firmu u kojoj radi da je to vrh automobilske industrije.
Pokazujemo koliko daleko tehnologija može ići. Ne radi se o masovnom tržištu, već o premium segmentu, kaže Longin.
Rimac Grupa okuplja dvije kompanije: Bugatti Rimac, usmjerenu na dizajn, razvoj i proizvodnju hiperautomobila marki Bugatti, i Rimac Automobili te Rimac Technology, usmjerenu na razvoj i proizvodnju tehnologije i komponenti za vozila automobilskih proizvođača. Ima više od dvije tisuće zaposlenih i konsolidirani godišnji prihod od 400 milijuna eura. Više od polovine zaposlenih su inženjeri.
Ko su dioničari
Dioničari su im Porsche s 20,4 posto, Mate Rimac s 23,4 posto, Softbank s 13,6 posto, Neurone s 10,5 posto, Hyundai s osam posto, te drugi investitori s 24,1 posto.
Grupa je prošla kroz nekoliko uspješnih rundi prikupljanja kapitala te je samo od 2017. godine prikupljeno oko 820 miliona eura privatnog kapitala u tri kruga financiranja, od investitora kao što su Porsche, Hyundai, KIA, Investindustrial, Softbank i Goldman Sachs.
Dobavljač je dijelova za velike brendove industrije i proizvođač hiperautomobila. Dosad je skupila više od 850 miliona eura investicija od privatnih investitora iz inozemstva.
Kompanija je u maju 2022. godine procijenjena na 2,2 milijarde eura. Ima više od 12 klijenata u automobilskoj industriji, a trenutačno radi na više od 30 projekata.
Rimac Grupa ima službeno upisanih sedam svjetskih rekorda.
Proizvodna hala kampusa Rimac u Kerestincu trebala bi biti gotova do kraja godine. Površine je 75 hiljada kvadrata, nešto veća od jezgre Dubrovnika. Preko ljeta preselit će neke dijelove proizvodne linije, a do kraja godine trebala bi početi i proizvodnja u kampusu. Nakon što proizvodna hala bude gotova, radit će se i ostale faze kampusa.
Velika ulaganja
Radovi na kampusu započeli su 2021. godine, a proizvodna hala, najvažniji dio kampusa, duga je 400 i široka 200 metara.
Rimac kampus, koji je trenutačno u izgradnji vrijedan više od 200 miliona eura, na 200.000 kvadrata, također će biti dom Rimac Technologyja.
Rimac Grupa posluje na osam lokacija: Warwick UK, Berlin, Molsheim Francuska, Sveta Nedelja, Osijek, Split i Zagreb. Vodi računa da sve što može nabavlja u Hrvatskoj. Tako trenutačno radi s oko 1200 domaćih dobavljača.
U preuređenje zgrade na zagrebačkom Jankomiru, gdje im je sada proizvodni pogon, uložili su više od sedam miliona eura.
Voditelj Ureda izvršnog direktora Marko Rubičić kazao nam je da su svi Bugattiji rasprodani do 2024. godine, a prošle godine isporučen je 400. od 500 Bugattija Chiron.
Rubičić tvrdi da će Chironov nasljednik biti hibrid, ali će imati Rimčevu elektrifikaciju. Kompletni inženjering za njega nalazi se u Hrvatskoj.
Poznato je da su se počele isporučivati i prve Nevere kupcima, prvog serijskog automobila Rimca.
To je naša perjanica, kažu u Rimcu. Taj automobil razvijen je za globalno tržište, homologiziran je i potpuno je novi hiperautomobil.
Dosad je prodana trećina očekivane proizvodnje Nevere, oko 50 auta. Da bi se zadržala ekskluzivnost proizvoda, izradit će ih se 150. Neveru prodaje 29 dealera iz cijelog svijeta, koji su zaduženi za njegovu promociju i prodaju.
Najviše Nevera prodaje se u Evropi i u SAD. Početna je cijena dva miliona eura.
Baterijski sistemi
O kakvom se "čudovištu" radi, vidimo iz podatka da bi baterija Nevere mogla strujom opskrbljivati 20 domaćinstava. Sve na tom automobilu najviše je kvalitete, u njega je ugrađena najsofisticiranija moguća tehnologija i to je tržište prepoznalo, čak i uz enormnu cijenu auta.
Želimo biti kompanija koja radi najuzbudljivije automobile na svijetu, kaže Longin.
Ovog ljeta predstavljen je prvi proizvod u relativno novoj grupaciji - Bugatti Mistral, koji je rasprodan prije nego što je uopće pokazan javnosti, svih 99 komada.
To pokazuje snagu brenda Bugatti, starog više od 100 godina, koja se s brendom Rimac tek treba ostvariti, smatraju u grupi.
Uskoro očekuju širenje glavnog biznisa Grupe Rimac, proizvodnju baterijskih sistema u velikim serijama.
Kapacitet proizvodnje Rimac Grupe je do 150 auta godišnje (Nevere i Bugattija, od čega će oko 90 biti Bugattiji).
Želimo raditi projekte, uglavnom baterijskih sustava, od nekoliko desetina hiljada komada godišnje i za takve radimo serijske linije. Za baterijskim sistemima su i najveće potrebe tržišta, kaže Marta Longin.