e-commerce tržište

Istraživanje pokazalo: U BiH se online najviše kupuje odjeća, obuća i elektronika

internet platformi žena drži karticu u ruci ispred laptopa online kupovina

Istraživanje e-commerce tržišta u Bosni i Hercegovini koje je provela eCommerce asocijacija u BiH pokazalo je da se u BiH online najviše kupuje odjeća, obuća i elektronika.

Radi se, kako je rekla izvršna direktorica eCommerce asocijacije u BiH Belma Agić, o drugom sveobuhvatnom istraživanju tržišta elektronske trgovine u BiH, a koje je danas predstavljeno u Sarajevu. Agić je napomenula da su radili dva paralelna istraživanja i to potrošačkih navika i web shopova, odnosno svih onih biznisa kojima je e-commerce core biznis ili važan segment njihovog poslovanja.

Članica Asocijacije Nikolina Čule je rekla da ove godine bilježe mnogo veći broj ispitanika nego prošle godine, što ukazuje na reprezentativnost uzorka. Na temelju istraživanja uočili su znatno veći broj korisnika e-commercea posebno u segmentu populacije od 25 do 45 godina, a zabilježen je i porast od 7,4 posto kupaca koji su obavili više od deset kupovina u zadnja tri mjeseca.

Stavovi kupaca

Dodala je da su također ispitivali stavove kupaca šta misle o web shopovima, rizicima i sigurnosti i da tu bilježe visoke prosječne ocjene kod ispitanika. Čule je rekla da je kod ispitanika zabilježan mali broj prevara ili nekih neprijatnosti što se tiče plaćanja.

"Što se tiče kupovine i dalje, kao i prošle godine, segment na koji najviše troše online ispitanici je odjeća, obuća i sportski dodaci, zatim se bilježi potrošnja u elektronskoj opremi. Također se dosta prodaju ulaznice, streaming mediji i ostalo", navela je Čule.

U vezi kupovine lokalno u usporedbi sa regionalnim ili evropskim, kako je dodala, 30 posto ispitanika se oglasilo da kupuju proizvode iz EU, preko 40 posto ispitanika kupuje regionalno, a manji su postotci što se tiče Afrike, američkog tržišta i Australije.

Orhan Gazibegović, predsjednik e-commerce asocijacije u BiH, rekao je da su podaci koje su dobili interesantni i daju uvid u stanje, te izazove i prednosti lokalnog tržišta.

Izazovi online trgovine

"Kada je riječ o izazovima online trgovci u BiH, najviše se fokusiraju na to da mentalitet kupovine online još nije na zavidnom nivou u BiH. Pored toga legislativa i regulatorne procedure u BiH vezano za online nisu u potpunosti usklađene sa EU i ne specificiraju detaljno online trgovinu u zakonu", naveo je Gazibegović.

Istraživanja i dugogodišnje iskustvo pokazuju, kako je dodao, da prevare koje se vrlo često spominju kod nas, uopšte nisu toliko brojne. Naglasio je da bi regulativa i zakonski okvir rješili sve eventualne izazove koji postoje kod kupaca i trgovaca, te dodatno zaštitili kupce, ali isto tako i trgovce.

"Od ukupnog broja registrovanih pravnih lica u BiH samo osam posto ima aktivan online kanal prodaje. Privredni subjekti su izuzetno zainteresovani za rast e-commercea i online trgovine s obzirom da su u prehodnim godinama na taj kanal gledali više kao kanal koji je lijepo imati, ali nije obavezan. Sada se ta svijest mijenja i imamo povećan broj trgovaca u online svijetu u BiH", istakao je Gazibegović.

Clicky