Naučna studija proučavala je kako su se kompanije Monsanto i Bayer nosile s pravnim posljedicama afere s herbicidom RoundUpom.
Zauzimanje agresivnog stava u kriznom komuniciranju utječe na cijene dionica firmi, pokazala je studija američkih naučnika s područja odnosa s javnošću i kriznog komuniciranja objavljena u časopisu Public Relations Review.
Kako piše naučni portal Phys.org, istraživači su, koristeći alate za analizu velikih podataka, proučavali kako su se Monsanto i Bayer nosili s posljedicama pravnih problema povezanih s herbicidom Roundupom, odnosno kako su po pitanju spornog proizvoda na tržištu komunicirali s javnošću.
Trenuci krize
Kad su tvrtke zauzele agresivan stav u komunikaciji, cijena njihovih dionica je pala, otkrili su istraživači.
“Studija je vrijedna jer pokazuje kako firme mogu koristiti velike podatke za donošenje informiranih odluka o tome kako komunicirati s javnošću tokom krize, posebno kada je kriza komplicirana i dugotrajna”, kazao je ekspert Jaekuk Lee.
Alice Cheng, koautorica rada, smatra da objavljeni rad može poslužiti kao predložak za to kako naučnici i praktičari koji se bave komunikacijama mogu iskoristiti velike podatke i alate umjetne inteligencije (AI) za procjenu učinaka kampanja kriznog komuniciranja.
Promjena odnosa
“Alati umjetne inteligencije sada nam omogućavaju da procijenimo sentimente stotina hiljada objava na društvenim mrežama kako bismo shvatili kako se stajalište kompanije mijenja tokom vremena kao i promjene odnosa određene javnosti prema nekoj firmi”, objasnila je ona.
Dakle, agresivan komunikacijski stav u snažnoj je korelaciji s padom cijena dionica neke kompanije.
S druge strane, asertivni komunikacijski stil efikasniji je i poželjniji u poslovnom okruženju jer firmama omogućava izražavanje vlastitih potreba i stavova bez narušavanja prava i dostojanstva drugih osoba, što je ključno za uspješnu i održivu poslovnu interakciju, prenosi Poslovni dnevnik.