Navikli smo vidjeti kako evropske kompanije tuže kineske proizvođače automobila zbog kršenja autorskih prava u vezi s dizajnom njihovih automobila. Međutim, sada kineski Human Horizons tuži Renault i njegov podbrend Mobilize za kršenje autorskih prava zbog sličnosti logotipa Mobilizea i logotipa kojeg koristi odjel Human Horizona HiPhi.
Human Horizons je na automobilsku scenu ušao prije nekoliko godina predstavljanjem svog potpuno električnog HiPhi X-a. Riječ je o jednom od najintrigantnijih EV-ova koji je lansiran u Kini, a na haubi se nalazi logo HiPhi-a, koji se sastoji od okomite linije s dvije zakrivljene linije s obje strane.
HiPhi and its parent Human Horizons have applied for an injunction against Renault and its mobility brand Mobilize Beyond in a German court. HiPhi says the logo used by Mobilize Beyond on concepts and the Mobilize Limo sedan infringes the trademark of its logo registered in 2018 pic.twitter.com/p6HVz0yERK
— Greg Kable (@GregKable) January 20, 2022
Samo nekoliko mjeseci nakon HiPhi X-ove premijere, Renault je predstavio svoj prototip Mobilize EZ-1. To je radikalno drugačiji automobil od HiPhi X-a, ali njegov logotip također sadržava okomitu liniju okruženu s još dvije sa svake strane. Ključna razlika je što je HiPhijev znak nagnut za 45 stupnjeva, a zakrivljene linije su malo veće.
Kineska kompanija smatra kako bi sličnosti među dva znaka mogle imati utjecaja na njene planove širenja u Evropi, zbog čega je podnijela tužbu njemačkom sudu u listopadu prošle godine i od Renaulta zatražila da prestane koristiti logotip. Trenutno, u tijeku je sudski spor među dvije kompanije.
HiPhi X je u Kini dostupan u četiri konfiguracije i šest sjedišta, te se EV pokazao izrazito popularnim. Prodan je u 3742 jedinice diljem svijeta tokom druge polovine 2021. godine.