Prvi imam i hatib Gazi Husrev-begove džamije u Sarajevu dr. hfz. Mensur ef. Malkić predvodio je danas džuma-namaz i održao hutbu u ovoj džamiji, prvi put nakon što je na snagu stupila Instrukcija o ponovnom otvaranju džamija u našoj zemlji za veći broj vjernika.
U hutbi je podsjetio na dan oslobođenja Mekke od mnogoboštva, kada je Muhammed, a.s., u taj blagoslovljeni grad ušao 20. ramazana 8. godine po Hidžri, kao oslobodilac, bez prolijevanja krvi.
Također je podsjetio i na Dan bitke na Bedru, najveće ili presudne bitke u povijesti islama, pobjede prvih muslimana nad idolopokloničkom vojskom.
„U ovom ramazanu, Lejlei-Bedr, voljom Milostivog, obilježavamo istog dana kada obilježavamo i Dan Zlatnih ljiljana. To je dan u kojem se sjećamo najboljih sinova i kćeri naše domovine, svih vjera i nacija. I oni su imali svoj Bedr na kojem su položili ispit jer su bili na strani Istine i Dobra“, kazao je Malkić.
Inače, Bitka na Bedru dogodila se 17. dan mjeseca ramazana druge godine po Hidžri ili 624. godine i bila je prvi oružani sukob između muslimana i idolopoklonika. Na jednoj strani bilo je 312 slabo naoružanih boraca koji su čvrsto stali uz Muhammeda a.s. a na drugoj strani bila je mekkanska vojska koja sa 1.000 dobro opremljenih i naoružanih boraca.
Malkić je naveo da iako se po broju učesnika ova bitka ne svrstava u velike, ali sa stajališta islama i muslimana - ona je bila najpresudnija i najvažnija bitka u povijesti islama i najbolji primjer organiziranja, ponašanja i postupanja muslimana u borbi protiv neprijatelja.
„Bitka na Bedru je prekretnica u povijesti humaniziranja ratovanja. Muslimani su sahranili ubijene protivnike. Po prvi put se ne ubijaju ratni zarobljenici. Svaki zarobljeni mušrik koji je bio pismen, da bi se oslobodio, bio je dužan opismeniti deset muslimana. Bogatiji mušrici mogli su se otkupiti svojim imetkom a siromašni i nepismeni zarobljenici su, na kraju, oslobođeni bez ikakvog otkupa“, naveo je Malkić..
Istakao je da nas Bedr uči da moramo biti pokorni Uzvišenom Allahu i Njegovom Poslaniku, da trebamo biti suosjećajni i solidarni kao što su bili ranjenici na Bedru.
„Bedr nas uči da ne smijemo biti pasivni posmatrači nego da se moramo aktivno uključiti u rješavanje svakodnevnih problema. Kada su ugrožena prava čovjeka, musliman mora podići svoj glas protiv nepravde, ili ako su ugroženi životi ljudi, kao što je slučaj danas zbog pandemije, musliman mora dati svoj doprinos, jer musliman se ne bori da samo njemu bude bolje, on se bori da zaštiti i sebe i druge, on ustaje protiv zla i nepravde i bori za dobrobit svih ljudi“, rekao j Malkić.
Podsjetio je da su Allahov Poslanik, a.s., i ashabi imali svoj Bedr, svoju borbu. Odlučno su se suprotstavili zlu i nepravdi u svom vremenu, i izašli su kao pobjednici.
„Svaki čovjek i svaki narod, u svom vremenu, ima svoj Bedr, svoju bitku. Danas, naš Bedr, treba biti: naša borba za dobrobit svih ljudi, za život i zdravlje svakog čovjeka; naša borba za dostojanstvo svakog čovjeka, za toleranciju, zajedništvo i suživot; naša borba za bolje sutra nas, naše djece i budućih naraštaja“, zaključio je imam Gazi Husrev-begove džamije u Sarajevu dr. hfz. Mensur ef. Malkić u hutbi, prenosi MINA.
Džuma-namaz je obavljen uz poštivanje svih predviđenih mjera tokom ulaska i boravka u džamijskom prostoru, te uz poštivanje dozvoljene distance vjernika u safovima.