Politika

Huremović: FENA je dokazala da joj je interes javnosti na prvom mjestu

Medijsko tržište u Bosni i Hercegovini pretrpjelo je veliku štetu i trebat će mu godine da se oporavi, upozorio je direktor Federalne novinske agencije (FENA) Elmir Huremović učestvujući na jesenjoj konferenciji Evropske alijanse novinskih agencija (EANA) koja se ove godine održava u online formatu.

Huremović je bio jedan od govornika na panelu o posljedicama pandemije Covid-19 na mala medijska tržišta. Tom prilikom je prezentirao i opšte informacije o medijima u BiH i posljedicama Covid-19 na bosanskohercegovačko medijsko tržište.

Ukazao je na podatke koje govore da se mediji u BiH, posebno komercijalni, suočavaju s padom prihoda, da su mnogi prisiljeni smanjiti broj radnika, a da se jedan broj njih suočava s potpunim gašenjem.

„Naravno, kao i u ostatku svijeta, mediji u BiH također su svoje aktivnosti prilagodili specifičnim okolnostima izazvanim pandemijom. Te su nas okolnosti natjerale da u FENA-i brže razmišljamo i radimo više. Usredotočili smo se potpuno na javni interes, a ne na komercijalnu dobit. Zbog toga su se u ovo vrijeme mediji u Bosni i Hercegovini okrenuli FENA-i - kao svom primarnom izvoru informacija. Prilagodili smo se novim uslovima, poštujući sve mjere za sprječavanje širenja virusa, tehnički poboljšali isporuku vijesti našim pretplatnicima i dodatno se fokusirali na društvene medije, a sve to kako bi do građana došle relevantne vijesti o virusu i spriječili širenje lažnih vijesti“, naglasio je Huremović.

„Jasno vidimo da se nove tržišne prilike mogu naći i u boljoj upotrebi novih tehnologija, automatizaciji nekih procesa i razvoju upotrebe umjetne inteligencije u našim redakcijama. Pokrenuli smo posebnu web stranicu s vijestima samo vezanim uz pandemiju i ovaj je sadržaj dostupan svima besplatno.

Radimo više na promociji naših projekata: FENA.BIZ, FENA.NEWS i FENA.LIVE, namećući FENA-u kao najrelevantniji izvor informacija u BiH.

Drastično smo poboljšali naš video servis koja ima za cilj bržu distribuciju vijesti i multimedijskog sadržaja putem emitovanja događaja uživo.

Uživo smo emitovali sve važne događaje za vrijeme krize, posebno konferencije za medije kriznih štabova i drugih relevantnih institucija. Na ovaj način smo omogućili korisnicima informacije “iz prve ruke” bez potrebe da na događaje šalju svoje reportere i novinare i izlažu ih riziku od zaraze.

Smatram da je uloga FENA-e u ovoj krizi izazvanoj pandemijom vrlo važna i kada je riječ o medijskom tržištu, jer smatramo da smo pomogli čitavom medijskom sektoru u našoj državi pružajući im istinite, tačne i brze vijesti bez dodatnih naknada.

Činimo sve da, u ovo teško vrijeme, pomognemo medijima, svojim korisnicima i dokazali smo da nam je njihov interes kao i interes javnosti na prvom mjestu. To i jeste naša misija“, kazao je direktor FENA-e Elmir Huremović.

Osim njega, na panelu posvećenom posljedicama pandemije Covid-19 na mala medijska tržišta, govorili su direktorica hrvatske agencije HINA Branka Gabriela Vojvodić i direktor nizozemske agencije ANP Martijn Bennis. Moderatorica panela bila je direktorica albanske agencija ATA Armela Krasniqi.

Godišnja konferencija EANA-e se zbog epidemiološke situacije ovaj put održava u online formatu, a službeni domaćin je ukrajinska agencija Ukrinform. Kroz šest zasebnih panela na kojima sudjeluju vodeći ljudi svih agencija članica Alijanse raspravlja se o utjecaju pandemije koronavirusa na status i rad medija. U fokusu su promjene, ali i šanse koje novonastala situacija donosi novinskim agencijama.

Federalna novinska agencija bi iduće godine trebala biti domaćin proljetne konferencije EANA-e koja je bila planirana za april ove godine, ali je prolongirana zbog pandemije Covid-19.

EANA je asocijacija koja okuplja vodeće novinske agencije iz preko 30 evropskih zemalja.

Clicky