Ekonomski analitičar Igor Gavran smatra da embargo na rusku naftu ne utječe u velikoj mjeri, direktno na BiH, ali da će vjerovatno imati uticaja na cijene goriva na evropskom tržištu.
Djelimični embargo na rusku naftu dio je šestog paketa sankcija koje je odobrila Evropska unija protiv Rusije.
"Taj embargo ne utječe u velikoj mjeri, direktno na BiH u smislu same nafte, jer je nažalost van funkcije naša rafinerija koja je nekad tu naftu prerađivala. Tako da direktno, što se tiče nekog onemogućavanja uvoza ruske nafte, ne znači ništa jer je mi svakako ne uvozimo", izjavio je Gavran za Fenu.
Međutim, nevezano samo za naftu porijeklom iz Rusije, već za gorivo koje uvozimo, kako je dodao, embargo će vjerovatno utjecati generalno na cijene za evropsko tržište, a samim tim će gorivo koje ćemo mi nabavljati, izvjesno biti skuplje.
"Mislim da će imati utjecaja kada je riječ o cijenama, ali posrednog preko berzanskih cijena ", dodao je Gavran.
Nafta i naftna ulja ubjedljivo su najveći uvozni proizvod kojih je za pola godine BiH uvezla u vrijednosti 1,37 milijardi KM. Najveći dio uvoza ovih proizvoda, prema podacima Vanjskotrgovinske komore BiH, nabavljen je iz Hrvatske, u vrijednosti 846,4 miliona KM, a značajan dio uvezen je iz Srbije u iznosu od 322 miliona KM.
"Kada je riječ o pravcima snabdijevanja direktno najveći dio dolazi iz Luke Ploče, zatim Srbije jer mi smo, ne samo kod nafte i goriva nego generalno kod većine proizvoda, nekreativno oslonjeni na posrednike iz susjedstva. Pitanje je i kad se vrši nabavka da li uopšte naši kupci odlučuju o tome i da li se uopšte pitaju, interesuju koje je porijeklo", dodao je Gavran.
Kada je riječ o nastavku trenda blagog pada cijena benzina i dizela na našim pumpama, Gavran je rekao da je to direktno, ali još nedovoljno, odraz pada cijena nafte i generalno cijena goriva odakle se snabdjevamo.
"Mislim da je do tog pada trebalo doći ranije i da je trebao biti veći nego je sada. Mi smo naravno sretni što je značajan pad, ali opet su te cijene više nego što bi morale biti i opet bi imalo smisla i dalje učiniti ono što vlast neće da učini, suspenziju akciza i dalje smanjenje cijena goriva kojima bi se onda stvorio pritisak da smanje cijene ostalih proizvoda", dodao je Gavran.