Društvene mreže

Facebook najavio velike promjene

Tom Alison, jedna od najvažnijih osoba Facebooka koja nadgleda razvoj te društvene mreže, ove nedjelje je najavio strategiju tehnološkog razvoja za kompaniju tokom sljedeće dvije godine.

Noviteti koje pripremaju i već testiraju prvenstveno se odnose na način preporuke video snimaka, koji će osjetiti korisnici Facebook feeda, grupa, kao i Reelsa.

Jedan od prioriteta kompanije jeste konkurisanje TikToku, koji je poznat upravo po odličnom algoritmu preporuke sadržaja koji dobro zna što korisnici vole da gledaju i prikazuje im upravo takav sadržaj, čime ih zadržava veoma dugo u aplikaciji.

Meta sada takođe mijenja svoj algoritam i ulaže značajne resurse u razvoj i treniranje vještačke inteligencija koja će pokretati taj algoritam za preporuku video snimaka na Facebooku i svim drugim platformama.

"Kompanija je već počela da testira i koristiti taj sistem preporuke sadržaja na Reelsima, a rezultati su prilično impresivni. Naime, pokazalo se da je novi AI algoritam, kada su ga koristili na Reelsu, uticao na povećanje vremena koje su korisnici proveli na toj mreži od osam do deset procenata. To nam je pokazalo da ta arhitektura novog modela još efikasnije uči od podataka u odnosu na prethodne generacije. To je bio dobar znak za nas i pokazatelj da smo na pravom putu", objasnio je Alison, prenosi Kurir.rs.

S obzirom na to da se novi engine za preporuku video sadržaja na Reelsu pokazao veoma efikasnim, Meta je odlučila da koristi i na drugim proizvodima. Dosad su za Reels, Facebook feed i grupe koristili različit algoritam za preporuke sadržaja, ali u budućnosti namjeravaju da koriste isti AI engine za sve te proizvode.

Za sve korisnike ove društvene mreže to znači jedno – preporuke sadržaja koje će im se prikazivati trebalo bi da budu još bolje pa će im algoritam predlagati sadržaj koji bi njima trebalo da bude zanimljiv, što bi na kraju trebalo da rezultira većom količinom vremena koje će korisnici provesti zalijepljeni za te platforme.

Clicky