Da li je moguće zamisliti da ćemo ubuduće, ukoliko budemo morali da plaćamo pretplatu na najpopularnije društvene mreže, manje "buljiti u ekrane" naših telefona…
O naplati korištenja društvenih mreža i ranije je bilo riječi, a sada bi to, čini se, moglo da postane stvarnost.
Najpopularnije društvene mreže bi već za koji mjesec od korisnika mogle da zatraže plaćanje mjesečne pretplate.
I pored toga što niko iz kompanije Meta nije potvrdio glasine koje su takvu mogućnost nagovještavale za Facebook i Instagram, sada su se pojavile nove koje tvrde da se zaista razmišlja u tom smjeru.
Tako bi Meta mjesečno trebalo da naplaćuje 10 eura za korištenje Facebook ili Instagram naloga na računarima i još šest eura za dodatni povezani nalog.
Pretplata bi, kako navodi Reuters, na mobilnim uređajima trebalo da bude veća, odnosno – 13 eura mjesečno. Razlog više cene je to što bi Meta morala da plaća proviziju Google Play i App Store prodavnicama aplikacija.
Za pretplatu po navedenim cijenama, korisnici bi imali pristup svojim Facebook i Instagram profilima koji ne im ne bi prikazivali oglase.
Nije samo Meta
Slično razmišljaju i u TikToku, koji je izgleda već počeo sa testiranjem pretplate. Tako je dio korisnika već počeo da dobija obavještenja o uvođenju pretplate, koje se trenutno testira samo u SAD, piše Android Authority.
Cijena pretplate na TikTok će, prema informacijama tog portala, iznositi 4,99 dolara mjesečno. Oni koji ne žele da je plaćaju, i dalje moći da koriste standardnu besplatnu verzija, koja će im prikazivati personalizovane oglase na osnovu njihovih aktivnosti na toj mreži.
Obavještenje o uvođenju pretplate su dobili samo neki korisnici, dok se iz TikToka do sada nisu oglašavali o toj mogućnosti. Pojedini poznavaoci prilika smatraju da je uvođenje pretplatničkog modela jedan od načina na koje TikTok želi da diverzifkuje svoje prihode od velikog broja korisnika.
Ukoliko su ove informacije tačne, ukupna pretplata za sve tri mreže bi iznosila preko 20 eura mjesečno, odnosno oko 25 eura za pretplatu koja uključuje i mobilne uređaje. Ona, međutim, ne bi bila obavezna ni za jednu platformu.
Da li je onda moguće zamisliti da ćemo ubuduće manje "buljiti u ekrane" naših telefona, ako to "buljenje" budemo morali da plaćamo…