Kompanija Meta, vlasnik Facebooka, Instagrama i WhatsAppa, objavila je da planira 10.000 otkaza. Bit će to drugi val masovnih otpuštanja iz ovog tehnološkog diva, koji je prošlog novembra otpustio 11.000 zaposlenika.
"Teški rezovi"
Izvršni direktor Mete Mark Zuckerberg rekao je da će novi rezovi biti "teški". Uz ukidanje 10.000 radnih mjesta, 5000 slobodnih radnih mjesta u kompaniji ostat će nepopunjeno, dodao je. U dopisu koji je Zuckerberg poslao zaposlenicima rekao je kako vjeruje da je kompanija pretrpjela "ponizan poziv na buđenje" 2022. godine, kada je doživjela dramatično usporavanje prihoda, piše BBC.
Meta je prethodno objavila da je u tri mjeseca, do decembra 2022., zarada pala za 4% na godišnjoj razini, iako je još uvijek uspjela ostvariti dobit od više od 23 milijarde dolara tokom 2022. Zuckerberg je kao razloge naveo više kamatne stope u SAD-u, globalnu geopolitičku nestabilnost i povećanu regulaciju.
"Mislim da se trebamo pripremiti na mogućnost da će se ova nova ekonomska stvarnost nastaviti još mnogo godina", rekao je.
Tehnološki sektor izgubio 128.000 radnih mjesta
Trenutno kriza pogađa sve velike tehnološke kompanija. Dakle, uključujući Google i Amazon. Sve kompanije koje se bore s uravnoteživanjem troškova i pokušajima da istovremeno ostanu konkurentne. Amazon je početkom ove godine objavio da planira zatvoriti više od 18.000 radnih mjesta zbog "nesigurne ekonomije" i brzog zapošljavanja tokom pandemije, dok je Googleova matična tvrtka Alphabet otpustila 12.000 radnika.
Prema stranici layoffs.fyi, koja prati gubitak radnih mjesta u tehnološkom sektoru, do sada je u 2023. u tehnološkoj industriji ukinuto više od 128.000 radnih mjesta.
Prva otpuštanja u aprilu
"Očekujemo da ćemo objaviti restrukturiranja i otpuštanja u našim tehnološkim grupama krajem aprila 2023., a potom i našim poslovnim grupama krajem maja 2023.", napisao je Zuckeberg jučer u memorandumu osoblju.
"U malom broju slučajeva može proći do kraja godine da se te promjene dovrše. Naši rokovi za međunarodne timove također će izgledati drugačije, a lokalni čelnici javit će se s više detalja", dodao je.
Mnogi poput Mete većinu novca zarađuju oglašavanjem. No, sada im padaju prihodi od oglasa jer su se podigli troškovi oglašivača, a i baze korisnika koja ima manje novca za trošenje.