Evropa neće zaustaviti uvoz jeftinih kineskih električnih automobila.
Naime, troškovi proizvodnje električnog vozila u Kini manji su za 10.000 eura nego u Evropi. Upozorio je na to čelnik francuskog dobavljača autodijelova Forvia Patrick Koller. Procijenio je da Evropa neće moći zaustaviti jeftini kineski uvoz.
Evropa je relativno otvorena za uvoz vozila iz Kine., Evropski regulatori smatraju ih vrlo sigurnim, navodi Reuters.
Evropski potrošači žele jeftino električno vozilo, a Kina proizvodi dobra vozila, istaknuo je šef francuske kompanije. Dodaje da je taj problem opasniji za Evropu nego za Sjedinjene Američke Države koje su ograničile udio kineskih proizvođača u domaćem tržištu visokim carinama.
U Evropi je prosječna cijena električnih automobila porasla s gotovo 49 hiljada eura u 2015. na gotovo 56 hiljada eura, a u SAD s 53.000 na 65.000 eura, prema istraživanju JATO Dynamicsa.
U Kini je u istom razdoblju pala s gotovo 67.000 na 32.000 eura. Električni su automobili sada jeftiniji od benzinca, pokazuju podaci te savjetodavne firme.
Kineske kompanije proizvode jeftinija električna vozila zahvaljujući nižim troškovima rada, istraživanja i razvoja i manjoj kapitalnoj potrošnji u usporedbi s evropskom konkurencijom.
Prema francuskoj konsultantskoj kući za automobile Inovev, Kina ima otprilike 5,8 posto udjela u evropskom tržištu električnih vozila. Udio će snažno rasti u idućim godinama jer će kineski brendovi proizvoditi sve jeftinije modele.
Forvia je francuski multinacionalni proizvođač automobilskih dijelova. Nastao je spajanjem francuske Faurecije i njemačke Helle.
Njegovi su klijenti brojni kineski proizvođači automobila. Među njima su BYD, ali i Volkswagen, Daimler, Toyotu i Teslu, prenosi HRT.