Evropa je blokirala veliki projekt Aleksandra Vučića i Viktora Orbana, brzu prugu između Beograda i Budimpešte, piše Nova.rs.
Brzi vozovi koji već prevoze građane Srbije iz Beograda u Novi Sad, izgleda da ipak još dugo za svoje odredište neće imati Budimpeštu, bez obzira na ranije najave čelnih ljudi Srbije i Mađarske da će se za koju godinu iz jedne u drugu prijestolnicu stizati za dva i po sata. Dok se kroz Srbiju uveliko gradi na ovoj dionici, u Mađarskoj su radovi zaustavljeni zbog problema kineskih izvođača da ispoštuju evropske standarde gradnje, piše Nova.rs.
Naznake da postoje problemi u radovima na mađarskom dijelu pruge pojavile su se u jesen 2023. kada su mađarski mediji objavili da kineski izvođači imaju problem da po evropskim standardima naprave sistem osiguranja i kontrole vozova, da bi u februaru ove godine stigle informacije da je dio radova kod Budimpešte obustavljen.
Novinar iz Mađarske Gabor Bodiš objašnjava za Nova.rs da je u tamošnjoj javnosti već izvjesno vrijeme više nego jasno da postoje ozbiljni problemi u izgradnji mađarskog dijela pruge. Mađarski dužnosnici se, kako navodi, o tome rijetko izjašnjavaju, ali problem s vremena na vrijeme otvore ekonomski portali.
Stali radovi u predgrađu Budimpešte
Tako je u februaru ove godine portal “Divani” objavio da su prekinuti radovi na pruzi u blizini Budimpešte i to zbog nedostatka dozvola za rad. “Divani” navodi i odgovor koji su dobili iz Mađarskih željeznica. Potvrđuju da su spomenuti radovi obustavljeni na neko vrijeme, ali dodaju da se “generalno radovi na ovom projektu odvijaju u kontinuitetu”.
U mađarskoj javnosti se već duže vrijeme priča da kineski izvođači ne znaju napraviti sigurnosni sistem po evropskim standardima. Pojavile su se informacije da su pojedine njemačke firme zainteresirane za taj posao, ali da Kinezi nisu pristali na njihovo uključivanje. Inače, kineske kompanije koje su nositelji ovog posla su China Tiejiuju Engineering and Construction i China Railway Electrification Engineering Group, firme povezane s kineskom državnom željeznicom.
Bodiš dodaje da Kinezi na ovom poslu sarađuju s domaćom firmom Lerinca Mesaroša, jednog od najbogatijih Mađara prijatelja iz djetinjstva Viktora Orbana. Čak se, prema njegovim riječima, u ekonomskim krugovima u Mađarskoj spominje da Kinezi polako odustaju od cijele investicije.
Već se spominju mogućnosti otvaranja alternativnih puteva preko pruga u Hrvatskoj i Sloveniji, piše Nova.rs.