Vakcina protiv COVID-19 bila je drugi najprodavaniji proizvod farmaceutske kompanije AstraZeneca prošle godine, sa zaradom 3,9 milijardi dolara, nakon Tagrissovog lijeka za rak pluća, koji je zaradio više od 5 milijardi dolara, objavila je anglo-švedska farmaceutska firma. Predviđaju još veći prihod od prodaje u 2022., a kompanija je podigla i svoju godišnju dividendu prvi put u posljednjih 10 godina budući je profit u četvrtom kvartalu 2021., nadmašio očekivanja.
Prihodi AstraZenece su u posljednjem lanjskom tromjesečju uzletjeli za 63 posto na 12,01 milijardu dolara, po fiksnom tečaju dolara, naspram očekivanih 10,79 milijardi dolara, koliko su predviđali analitičari.
Kompanija očekuje kako će prodaja vakcine protiv COVID-a ove godine pasti za 20 posto te da će profitna marža od tog proizvoda biti ispod prosjeka kompanije.
Očekivani pad prodaje vakcina protiv COVID-a će vjerovatno biti tek djelomično nadoknađen rastom prodaje lijeka za antitijela, Evusheld.
Ukupna prodaja svih proizvoda AstraZenece skočila je prošle godine za 38 posto na 37,42 milijarde dolara. Za 2022. godinu, analitičari trenutno prognoziraju zaradu po akciji od 6,68 dolara i prodaju od 42,73 milijarde dolara, prema anketi Refinitiva. Iz kompanije su poručili da će zemljama sa niskim prihodima nastaviti isporučivati vakcinu protiv COVID-a na neprofitnoj osnovi, te kako su formirali posebnu organizacijsku jedinicu čija će aktivnost biti fokusirana na napore za borbu protiv koronavirusa i drugih respiratornih infekcija.
Ova kompanija, koju analitičari vide kao jednog od najbrže rastućih velikih proizvođača lijekova, uglavnom zahvaljujući novim terapijama protiv raka, saopćila je da će povećati godišnju dividendu za 10 centi na 2,90 dolara.
Upitan je li se firmom moglo i bolje upravljati, glavni izvršni direktor Pascal Soriot rekao je da se nemaju na šta žali.
“Zaista je teško požaliti se na bilo što kada ste isporučili 2,6 milijardi doza vakcina i spasili milion života širom svijeta i naravno omogućili privredama u mnogim zemljama da se ponovno pokrenu", kazao je.
Soriot je, kako prenosi Guardian rekao da će firma ove godine postići svoj cilj od 40 milijardi dolara prodaje, zacrtan 2014. kada se obranila od neprijateljskog pokušaja preuzimanja od Pfizera. A taj cilj stiže ranije godinu dana nego što su zacrtali.